Ako ďalej informovali spoločnosti, Rio Tinto vlastní jeden z najväčších projektov ťažby lítia na svete, ktorý sa nachádza v srbskom Jadare. Svojou investíciou chce podporiť najmä vývoj ekosystému výroby batérií v Európe.
„Naša ťažba lítia v srbskom Jadare leží prakticky na prahu európskeho trhu s elektrickými vozidlami. Sme schopní produkovať dostatok lítia na výrobu približne jedného milióna batérií pre elektrické vozidlá ročne. Preto veríme, že Jadar bude kľúčovým dodávateľom pre európsky ekosystém batérií. Dúfame, že prostredníctvom našej investície do InoBat môžeme pomôcť v rámci lokálnej výroby týchto inovatívnych batérií,“ uviedla výkonná riaditeľka obchodu s batériovými materiálmi v Rio Tinto Marnie Finlayson.
Čítajte viac Slovenský patent prekonal lídra na trhu. InoBat predstavil prvé batérieInoBat využije partnerstvo a finančné zdroje na dobudovanie kapacít na Slovensku a následný rozvoj, vrátane niekoľkých gigafabrík. S jednou z nich pritom počíta aj v Srbsku. „Riešenia v rámci celého hodnotového reťazca od ťažby až po recykláciu považujeme za najefektívnejšiu cestu smerujúcu k reálnej podpore európskej snahy o technologickú nezávislosť. Spolu s Rio Tinto sa tešíme na ďalší rozvoj našich výrobných kapacít a úzku spoluprácu na nadväzujúcom vývoji ekosystému batérií," dodal generálny riaditeľ InoBat Auto Marián Boček.
Za spoločnosťou InoBat stojí konzorcium investorov a technologických spoločností vrátane vedúceho investora IPM Group. Medzi strategických investorov a partnerov patrí ČEZ, Matador, AEN, MSM Group, Across a Wildcat Discovery Technologies.