Adidas sa chce zbaviť značky Reebok

Adidas kúpil Reebok v roku 2006 za 3,13 miliardy eur. Investori opakovane požadovali predaj značky pre jej nepresvedčivé výsledky. Teraz má odhadovanú hodnotu okolo 1 miliardy eur.

16.02.2021 18:31
Adidas, logo Foto: ,
Rebook má slabé výsledky, Adidas sa preto hodlá značky zbaviť.
debata

Nemecký výrobca športového oblečenia Adidas sa chce zbaviť značky Reebok, ktorej sa nedarí. Nemecký koncern kúpil americkú značku pred 15 rokmi, aby mu pomohla na trhu v USA v konkurenčnom boji s Nike.

Adidas sa rozhodol, že začne s formálnym procesom, ktorého cieľom je vydelenie Reeboku, uviedla v utorok nemecká spoločnosť. Predaj alebo odčlenenie do samostatnej firmy je súčasťou 5-ročného strategického plánu, ktorý Adidas predstaví 10. marca spoločne so zverejnením hospodárskych výsledkov za rok 2020.

„Reebok a Adidas dokážu výrazne lepšie realizovať svoj rastový potenciál, keď budú navzájom nezávislé,“ uviedol šéf Adidas Kasper Rorsted. Adidas kúpil Reebok v roku 2006 za 3,8 miliardy USD (3,13 miliardy eur). Investori opakovane požadovali predaj značky pre jej nepresvedčivé výsledky.

Rorsted po nástupe do čela koncernu v roku 2016 spustil ozdravný plán pre Reebok, ktorý síce značke pomohol vrátiť sa k ziskovosti, ale jej výkon naďalej zaostáva za kmeňovou značkou Adidas. V 3. kvartáli 2020 klesli tržby Reeboku o 7 percent na 403 miliónov eur, keď v predchádzajúcom štvrťroku pre pandémiu padli až o 44 percent.

debata chyba
Viac na túto tému: #Adidas