Súčasnú situáciu výrazne skomplikovala skutočnosť, že poisťovňa Allianz-SP sa rozhodla neposkytovať v budúcnosti cestovným kanceláriám predmetný produkt a pre mnohé cestovné kancelárie vznikol problém uzatvoriť novú zmluvu. Väčšina poisťovní totiž odmieta poistiť „nových” klientov pre tento produkt. "Hoci minuloročná sezóna bola prakticky ‚mŕtva‘ a obraty v novej sezóne tiež zjavne nedosiahnu štandardnú úroveň, poisťovne výrazne navyšujú sadzby poistného a požadovanej zábezpeky. Podmienky poistenia sú tak pre mnohé cestovné kancelárie neprijateľné až likvidačné. Podľa vyjadrenia poisťovní konajú tak predovšetkým z dôvodu právnej neistoty vydaných voucherov a zodpovednosti, ktorá z nich v prípade insolventnosti cestovných kancelárií vyplýva,“ dodala predsedníčka FCR SR.
Podľa cestovných kancelárií zákon o zájazdoch definuje povinnosť poisťovniam poskytnúť plnenie z ochrany pre prípad úpadku klientom, ktorí podpísali tzv. Oznámenie o náhradnom zájazde v dobe poistenia cestovnej kancelárie, a to bez ohľadu na dátum ich realizácie. To znamená, že plnenie voči klientom z pôvodnej poistnej zmluvy nastáva aj v prípade, že cestovná kancelária už v dobe úpadku nie je poistená, alebo zmenila poisťovňu. Ako riešenie problému poistenia insolventnosti do budúcna FCR SR navrhuje tzv. dynamický model poistenia. Výška poistného by zodpovedala aktuálnemu objemu uzavretých zmlúv o zájazdoch a spojených službách cestovného ruchu v určitom období sezóny.