Aké sú najhodnotnejšie značky sveta? Koronakríza rebríčkom poriadne otriasla

K desiatim značkám, ktorých hodnota sa medziročne zvýšila najviac, patria takmer bezvýhradne tie, spájané s online zábavou a nástrojmi pre online prácu.

07.11.2020 12:00
global-brands Foto:
debata (2)

Spoločnosť Interbrand aktualizovala rebríček najhodnotnejších značiek sveta. A v čase koronakrízy je zaujímavé sledovať zmeny. Vidieť na ňom totiž napríklad aj to, ako a kde ľudia trávia voľný čas. Konkrétne na tom, pri ktorých značkách medziročne hodnota stúpla najvýraznejšie.

Ak sa pozrieme na rebríček 100 najhodnot­nejších značiek, ktorý spoločnosť Interbrand vydala na konci októbra, tak najviac stúpla hodnotia technologických – teda tých, ktoré reprezentujú online zábavu, streamovaný obsah a online pracovné nástroje.

Medzi desiatimi najväčšími „skokanmi”, sú medzi nimi takmer výhradne poskytovatelia online zábavy, technológií pre online komunikáciu a online prácu, no i platobných spoločností. V rebríčku tak vedie Amazon, ktorý znamenal 60 percentný medziročný nárast. Nasledujú značky Microsoft, Spotify, Netflix, Adobe, PayPal, Apple, Salesforce.com a Nintendo s rastom o 30 až 50 percent. Na desiatom mieste je Master Card, pri tejto značke sa uvádza len 17 percentný medziročný nárast hodnoty.

A ktoré značky patria medzi 10 vôbec najhodnotnejších? Uvádza rebríček, publikovaný analytikmi zo Statista.com.

Rebríček desiatich najhodnotnejších... Foto: Statista.com
statista Rebríček desiatich najhodnotnejších spoločností, dominujú v ňom technologické.

Najhodnotnejšou značkou zostáva Apple, ktorej cenová hodnota dosahuje takmer 333 miliárd dolárov. Výrazne si medziročne polepšil aj značka Amazon, patriaca spoločnosti, vlastnenej najbohatším človekom planéty, Jeffom Bezosom. Jej hodnota sa medziročne tesne sa prehupla cez hranicu 200 miliárd.

Zaujímavé je, že s tromi výnimkami sú medzi najhodnotnejšími značkami všetky americké. Výnimky sú juhokórejský Samsung, japonská Toyoyta a nemecký Mercedes-Benz. Značkou, ktorá v prvej stovke bezkonkurenčne najviac stratila medziročne na hodnote je General Electric. Jej hodnota podľa Interbrand klesla o 30 percent.

Toto je 25 najhodnotnejších značiek. Foto: Interbrand
25znaciek Toto je 25 najhodnotnejších značiek.

Pandémia spôsobila aj to, že do rebríčku sto najhodnotnejších značiek sa po prvýkrát dostali viaceré, ktorých doménou sú sociálne siete. Konkrétne Instagram (19. miesto), YouTube (30. miesto) a Zoom, ktorý prvú stovku uzatvára. Facebook medziročne poklesol o 12 percent a patrí mu 13. priečka.

Facebook X.com 2 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Apple #Amazon #Interbrand