Ako vplýva koronakríza na predaj starších áut?

Záujem sa výrazne zvýšil najmä o jazdené väčšie rodinné autá (MPV) a SUV. Ich cena v posledných mesiacoch mierne rástla, oproti obdobiu pred krízou v priemere o 10 až 15 percent.

06.10.2020 14:25
AAA Auto - autobazár Foto:
Na Slovensku sa v sieti AAA Auto za prvých 9 mesiacov predalo 10 700 ojazdených áut.
debata (1)

Aj vďaka obmedzeniam výroby nových automobilov zo začiatku tohto roku a zvýšeniu dopytu zo strany zákazníkov nastala situácia, že na trhu začínajú chýbať niektoré modely, najmä novších jazdených áut vo veku do troch rokov, rodinných MPV a SUV. Ich cena v posledných mesiacoch mierne rástla, v priemere o 10 až 15 percent. Ukazujú to štatistiky z dnešnej tlačovej konferencie spoločnosti Aures, prevádzkujúcej sieť predajní AAA Auto.

Oproti obdobiu pred krízou najviac stúpol záujem o MPV, teda väčšie rodinné autá. Predstavitelia spoločnosti to vysvetľujú aj faktom, že veľká časť Čechov a Slovákov dovolenkovala tento rok doma a ako dopravný prostriedok využívali na cesty za oddychom práve autá.

Pri výbere ojazdeného auta majú Slováci veľmi podobný vkus ako Česi. Tri najpredávanejšie autá v sieti AAA Auto za prvých deväť mesiacov sú totiž v oboch krajinách rovnaké. Konkrétne – Škoda Octavia, Škoda Fabia a VW Passat.

Cena ojazdených áut oproti obdobiu pred... Foto: Ivan Majerský, Pravda
autobazar , ojazdene auto , doprava Cena ojazdených áut oproti obdobiu pred koronakrízou stúpla o 10 až 15 percent.

S príchodom COVID-u a prehĺbením koronakrízy sa ukázal aj jeden celkom nový fenomén. Výrazne stúpol počet starších vodičov, ktorí si kupujú svoj prvý automobil, alebo si ho kupujú po dlhej, často desiatky rokov trvajúcej, vodičskej pauze. K nákupu ich vedie hlavne súčasná situácia týkajúca sa pandémie koronavírusu a obavy z cestovania hromadnou dopravou. Tí preferujú menšie benzínové autá s jednoduchšou výbavou a lacnejšou údržbou.

Spoločnosť kvôli koronakríze pristúpila aj k zrýchleniu procesu digitalizácie, umožňujúcej takmer bezkontaktný a bezpečný predaj áut. Jedným z jej cieľov je, aby si zákazníci mohli auto vybrať, vybaviť úver a kúpiť online na jednom mieste, pričom do ponuky postupne pribúda aj možnosť doručenia na adresu.

Pandémia sa na poklese záujmu o jazdené autá podpísala len veľmi krátkodobo. „Naše autocentrá boli na prelome marca a apríla na Slovensku a v Českej republike zatvorené. Tieto opatrenia mali tvrdé dopady na objem našich predajov. Napriek tomu… sme už v auguste boli približne na 90 percentách výkonu a v septembri sme sa priblížili k 100 percentám,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka AURES Holdings, prevádzkovateľa siete AAA Auto. To je podľa nej zásadný rozdiel oproti trhu nových vozidiel, ktorý klesol o viac ako štvrtinu.

Na Slovensku sa za prvých deväť mesiacov predalo v sieti AAA Auto 10 700 jazdených vozidiel, v susednom Česku približne trojnásobne viac. V Poľsku, ktoré by sa malo stať pre AAA Auto druhým najsilnejším trhom, predaj dosiahol úroveň 10 300 kusov a v Maďarsku predala 2 550 jazdených á­ut.

AAA Auto plánuje tento rok predať ešte ďalších 18 000 automobilov. Pokiaľ tento cieľ naplní, bude to aj napriek koronakríze jej piaty najlepší ročný výsledok.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 1 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #jazdené autá #AAA auto #autobazár