Najviac domácich potravín ponúka sieť Coop Jednota – a to až 54 percent, nasleduje CBA s 52 percentami.
Nad priemerom sa umiestnil aj reťazec Terno so 42-percentným podielom, sieť Billa so 41 percentami. Až 40-percentný podiel slovenských potravín ponúkajú aj reťazce Kaufland a Tesco. Na poslednom mieste s necelou štvrtinou domácej ponuky skončil reťazec Lidl.
Medziročne narástol aj priemerný počet vystavení slovenských výrobkov v absolútnom vyjadrení v sledovaných reťazcoch – v roku 2020 to bolo už 3 168 oproti 3 046 v roku 2019.
Najvyšší medziročný nárast v počte vystavení slovenských výrobkov zaznamenal reťazec Kaufland s počtom takmer 6 500 kusov. „Aktuálne ponúkame v 65 predajniach Kauflandu výrobky od 81 lokálnych dodávateľov,“ povedala hovorkyňa spoločnosti Kaufland Lucia Langová.