Počet domácich potravín na pultoch sa mierne zvýšil

Celkový podiel vystavení slovenských výrobkov vo všetkých kategóriách a na celom Slovensku zaznamenal nárast z 38 percent v minulom roku na tohtoročných 38,6 percenta. Ukázal to prieskum spoločnosti GfK z júla.

30.09.2020 10:54
debata (1)

Najviac domácich potravín ponúka sieť Coop Jednota – a to až 54 percent, nasleduje CBA s 52 percentami.

Nad priemerom sa umiestnil aj reťazec Terno so 42-percentným podielom, sieť Billa so 41 percentami. Až 40-percentný podiel slovenských potravín ponúkajú aj reťazce Kaufland a Tesco. Na poslednom mieste s necelou štvrtinou domácej ponuky skončil reťazec Lidl.

Medziročne narástol aj priemerný počet vystavení slovenských výrobkov v absolútnom vyjadrení v sledovaných reťazcoch – v roku 2020 to bolo už 3 168 oproti 3 046 v roku 2019.

Najvyšší medziročný nárast v počte vystavení slovenských výrobkov zaznamenal reťazec Kaufland s počtom takmer 6 500 kusov. „Aktuálne ponúkame v 65 predajniach Kauflandu výrobky od 81 lokálnych dodávateľov,“ povedala hovorkyňa spoločnosti Kaufland Lucia Langová.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #slovenské potraviny #prieskum GfK