Pri najnižších nákladoch na výber mýta, ktoré podľa SkyToll-u mala Slovenská republika v porovnaní so susednými štátmi, bolo zvýšenie výnosov najjednoduchším riešením smerujúcim k vyššej efektivite. „Preto nám je sympatické, že ministerstvo dopravy a NDS dospeli k rozhodnutiu ísť v budúcnosti touto cestou. Hovoriť o pripravenosti našej spoločnosti akceptovať návrhy ministerstva dopravy a NDS by bolo možné vo chvíli, kedy štát bude mať pripravenú ich konkrétnu podobu,“ poznamenal Bódis. „Ale kým obe strany nedospejú k finálnej dohode, SkyToll nebude komentovať svoju rokovaciu pozíciu rovnako, ako to nerobil v minulosti a ako by to neurobil žiadny subjekt pred rokovaním o takej významnej zmluve,“ dodal Bódis.
Minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal (nominant Sme rodina) v pondelok informoval, že štát chce kúpiť hlavnú časť mýtneho systému ako dielo a tiež ho aj prevádzkovať. V porovnaní so súčasným elektronickým výberom mýta by mal byť lacnejší a výhodnejší. V novom mýtnom systéme by mali výnosy za desať rokov predstavovať predbežne 2,5 mld. eur a náklady maximálne 350 mil. eur. Náklady štátu na mýto by sa mali znížiť zo 45 až 50 % na 20 až 25 %. Súťaž na hlavnú časť mýtneho systému by sa mala začať na jeseň tohto roka, mal by byť kompatibilný s plánovaným európskym mýtnym systémom. Zmluva NDS so spoločnosťou SkyToll o komplexnej službe elektronického výberu mýta z roku 2009 uplynie koncom roka 2022.