Odštartovala kampaň Stop Hate for Profit. Stoja za ňou neziskové organizácie a združenia venujúce sa ľudským právam. Tie vyzvali firmy, aby počas júla stiahli z modrej siete reklamu. Takto by mali vyjadriť svoj nesúhlas s neschopnosťou Facebooku poradiť si s nenávistnými prejavmi jeho užívateľov.
„Pošlime Facebooku silný odkaz: vaše zisky nikdy nebudú stáť za podporu nenávisti, bigotnosti, rasizmu, antisemitizmu a násilia,“ vyhlasujú organizátori kampane na svojej internetovej stránke. Podporu vo forme stiahnutia reklamy im vyjadrila už viac ako stovka celosvetových značiek. Medzi nimi aj Ford, Adidas, HP, Coca-Cola, Unilever, svetová sieť kaviarní Starbucks či Intercontinental Hotels Group.
Podľa informácií BBC sa výrobca čokolád Mars dokonca rozhodol neinzerovať ani na ďalších sociálnych sieťach vrátane Twitteru, Instagramu a Snapchatu. „Mars má povinnosť a príležitosť urobiť veľkú a potrebnú zmenu v boji proti rasizmu, nenávisti, násiliu a diskriminácii. Očakávame, že všetci partneri, s ktorými spolupracujeme na sociálnych platformách, budú schopní urobiť to isté,“ píše sa v stanovisku spoločnosti.
Nejde pritom o prvú kritiku sociálnej siete. Neschopnosť vysporiadať sa s nenávistnými prejavmi užívateľov jej vyčítajú pravidelne. Posledný raz sa tak stalo, keď Facebook odmietol stiahnuť nenávistný status prezidenta Spojených štátov Donalda Trumpa k protestom po smrti Georgea Floyda. Platforma sa odvoláva na to, že už sprísnila svoje postupy, pričom jej algoritmy už v súčasnosti dokážu odhaliť až 90 percent nenávistných príspevkov. Podľa zástupcu sociálnej siete Steva Hatcha to síce nie je dokonalé, no v porovnaní s 23 percentami spred dvoch rokov ide o obrovský posun. Akcie spoločnosti však už teraz klesli o osem percent.