Súboj značiek. Adidas valcuje Nike

Tri pásiky alebo fajka? Posledných päť rokov si nemecký Adidas vedie oveľa lepšie ako americké Nike, upozorňuje hlavný akciový analytik Saxo Bank Peter Gamry. Teda aspoň keď berieme do úvahy zisky, tak Adidas vedie na americkom aj čínskom trhu, dodáva. Akcie Adidas však i tak stále zaostávajú za americkým Nike.

12.06.2020 06:00
príroda, pohyb, beh, jogging Foto:
Ilustračné foto.
debata (4)

Spoločnosť Adidas minulý týždeň oznámila, že jej tržby v Číne boli v druhom štvrťroku vyššie ako v rovnakom období vlaňajška. Naznačuje to, že čínski spotrebitelia dávajú značke Adidas prednosť pred Nike. "Príčinou môže byť aj pretrvávajúce obchodné napätie medzi Čínou a USA,“ hovorí Gamry. Nemecký producent tak má podľa neho konkurenčnú výhodou pred výrobcom z nepriateľských Spojených štátov.

Vietor do plachiet Adidasu ženie aj nemecká vláda. Tá oznámila, že od 1. júla zníži DPH z 19 na 16 percent. Ide o súčasť balíčka opatrení na stimuláciu nemeckej ekonomiky v hodnote 130 miliárd eur. To znamená ďalší priestor na znižovanie cien a aj vyšší záujem spotrebiteľov.

V rokoch 2014 až 2015 prebiehala vo firme Adidas strategická reorganizácia. Vďaka nej začal zisk spoločnosti prudko rásť. A to oveľa rýchlejšie ako v prípade amerického konkurenta. Ten sa dostal do problémov aj na jeho domácom trhu.

Akciám Adidas moc nedáva

Napriek tomu sa akciám spoločnosti Adidas darí horšie ako tým od Nike. "Adidas s hodnotou 242 dolárov ešte stále zostáva zhruba 25 percent pod úrovňou zo začiatku roka. Na druhej strane sa akcie Nike obchodujú vyššie,“ hovorí Gamry. Včera uzatvárali deň na úrovni 102 dolárov, čím už dorovnali úroveň zo začiatku februára. Dokázali tak dorovnať straty z marca. Začiatkom júna dokonca na krátko dosiahli historické maximum.

Dokazuje to, aká veľká špekulatívna horúčka zúri na americkom akciovom trhu. Firemné výsledky Adidas sú totiž lepšie ako tie od spoločností Niké. "V oblasti výnosov rastie Adidas evidentne rýchlejšie ako Nike a napätie medzi Spojenými štátmi a Čínou môže tento rozdiel ešte ďalej zvýšiť,“ hovorí analytik.

Investorov mohla vyrušiť nedávna správa o prepade ziskovosti (EBITDA) Adidasu za prvý štvrťrok. Hospodársky štvrťrok v spoločnosti sa však končí v tejto spoločnosti v marci, takže na jej výsledkoch už vidno krízový prepad tržieb. Naopak fiškálny kvartál v Nike končil februárom. Výsledky tejto firmy teda kríza ešte neovplyvnila.

Čo spraví s trhom recesia?

"Pre akcie výrobcov spotrebného tovaru, ako sú Adidas a Nike, sú všeobecne kľúčovými rizikami zmeny v dodávateľských reťazcoch, nečakané udalosti a rast produktových nákladov,“ hovorí Gamry. Jedným z významných rizík je aj dlhšia ekonomická recesia, vysvetľuje, pretože ekonomický rast je určujúcim faktorom spotrebných výdavkov.

Gamry upozorňuje, že ceny akciových titulov celkovo prudko stúpajú, takže investori by si mali dať pozor, aby ich s vidinou budúceho rastu nepreplatili.

© Autorské práva vyhradené

4 debata chyba
Viac na túto tému: #ekonomika #trh #Nike #Adidas