VW je v Martine už dvadsať rokov. Prepúšťať sa nechystá

, 28.05.2020 19:00

Jeden z najväčších zamestnávateľov v Turci oslávil vo štvrtok dvadsiate výročie svojho pôsobenia v Martine. Pracuje tu viac ako 800 ľudí. Volkswagen Slovakia tu za ten čas vyrobil 522 miliónov komponentov. Tie sú súčasťou áut exportovaných do celého sveta. Jeho investície v regióne dosiahli viac ako 260 miliónov eur a momentálne sa vydáva na cestu elektromobility.

VIDEO: Pozrite si vo videu TV Pravda, ako vyzerá prevádzka Volkswagenu v Martine.

Medzi pracovníkmi martinského závodu sú veteráni, ktorí tam pôsobia od jeho úplného začiatku. „Keď som sem prišla, bola tu postavená len hlavná hala a v nej ešte žiadne roboty či stroje. Inštalovali ich sem postupne a chvíľu trvalo, kým som sa ich naučila ovládať,“ hovorí Michaela Štricová, ktorá v martinskom Volkswagene nastúpila ako prvá zamestnankyňa vo výrobe. Vo firme však už predtým pracovala ako elektromechanička na montážnej linke v Bratislave. „Vlastne som robila kabeláž a tu som išla do strojáriny, čo je niečo úplne iné. Začínala som ako školáčik. Keďže všetko už v podstate funguje na automatike, je to oveľa ľahšie ako kedysi,“ tvrdí žena, ktorá v podniku pôsobí celkovo už 22 rokov a vďaka tomu nadobudla množstvo priateľstiev. „S kolegami v práci trávim viac času ako s rodinou, takže je to prirodzené. Preskákali sme toho spolu naozaj veľa,“ podotkla.

Michaela Štricová pracuje v martinskom závode...
Michaela Štricová pracuje v martinskom závode od jeho úplného začiatku. Autor: Eva Štenclová

„Samozrejme, oslavu tohto výročia sme si predstavovali úplne inak. Veľmi radi by sme to urobili so všetkými zamestnancami, ale na to teraz nemáme možnosti,“ povedal Predseda predstavenstva Oliver Grünberg. Krízu zvládajú, s dôkladným dodržiavaním všetkých opatrení, bez jediného potvrdeného prípadu nakazenia, a prepúšťanie vo firme vraj určite nehrozí.

Koronavírus zhatil veľké oslavy

Za úspechom martinského závodu stoja podľa predsedu predstavenstva Olivera Grünberga stovky kvalifikovaných zamestnancov. Ich pracovné nasadenie vyzdvihol s tým, že práve vďaka nim patria v Turci medzi atraktívne a konkurencieschopné podniky v rámci celého koncernu.

„Dokazuje to aj pridelenie nového produktu avizované začiatkom roka. V Martine sme na dobrej ceste k zabezpečeniu pracovných miest a udržateľnej transformácii smerom k elektromobilite,“ povedal Grünberg s tým, že je to v ich spoločnosti veľmi dôležitý míľnik.

Vedúci martinského závodu Christian Rauch objasnil, že len nedávno sa im podarilo získať výrobu nového diferenciálu pre elektrické pohony, ktorá so sebou prináša celkové investície v objeme 35 miliónov eur. „Takéto rozhodnutia dokazujú, že máme odborné kompetencie reagovať na prebiehajúcu transformáciu mobility,“ uviedol Rauch. Pokračoval, že investície prinášajú rozvoj, pričom onedlho nasadia nové výrobné technológie v podobe laserového zvárania, vákuového kalenia a zamestnanci získajú ďalšie možnosti vzdelávania. „V priebehu troch rokov sa nám podarí prehupnúť do objemu dvoch tretín produktov týkajúcich sa novej technológie,“ doplnil.

Vyše osemsto ľudí

Raucha vo funkcii vystrieda od júna Andreas Kiekel. Ten pripomenul, že prvý krok, teda posun od súčiastok starej spaľovacej technológie smerom k alternatívnym komponentom pre elektromobilitu, už urobili. „Nejde len o samotnú produkciu, ale tiež o ľudí, ktorých musíme etablovať do nových výrobných procesov. Tie doterajšie optimalizujeme, aby sme vytvorili nové príležitosti. Našou ambíciou je neustále zlepšovanie sa a dostávanie nových produktov,“ povedal Kiekel.

Martinský závod otvorili 29. mája 2000, momentálne má zhruba 850 zamestnancov. Vyrába súčiastky pre prevodovky, motory a podvozky. Viac ako deväťdesiat percent produkcie smeruje do koncernových závodov v Nemecku, kde ich zabudovávajú do vyše šesťdesiatich modelov áut viacerých značiek – Volkswagen, Škoda, Seat, Audi, Porsche. Portfólio výrobkov tvoria ozubené kolesá, telesá diferenciálov, hriadele a synchrónne diely. Vyrábajú tam tiež prototypové a podvozkové diely. Ročne vyprodukujú okolo 33 miliónov komponentov, jubilejnú pol miliardu vyrobili vlani v máji.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#zamestnanosť #VW #Martin #koronavírus
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku