Regulácia reklamných stavieb sa zefektívni
Parlament schválil predmetnú novelu 31. marca. Vizuálny smog predstavuje na Slovensku dlhodobo neriešený problém. Negatívne vplýva na bezpečnosť cestnej premávky, ale do veľkej miery aj na vzhľad slovenských miest, obcí a scenériu krajiny. Pod pojmom vizuálny smog sa chápe umiestňovanie reklamných stavieb, medzi ktoré najčastejšie patria billboardy, bigboardy a iné reklamné zariadenia. Novela nadobudne účinnosť 1. mája.
Reklamné stavby sa budú po novom v rámci stavebného povoľovacieho konania povoľovať len na dobu určitú, a to najviac na tri roky. Súčasná legislatívna úprava dovoľuje povoľovať reklamné stavby aj na dobu neurčitú. Týmto sa zabezpečí, že mestá a obce budú môcť periodicky prehodnocovať umiestňovanie reklamných stavieb na ich územiach. V prípade, že zdôvodnia, že ich množstvo je neúnosné, môžu na túto skutočnosť poukázať pri predlžovaní doby trvania reklamnej stavby v konaní pred stavebným úradom.