Už máte valentínsky darček? Na sviatok zamilovaných míňame stále viac

Zdenka Kollárová | 14.02.2020 11:30
Romantická večera, červené ruže, šperky či romantický víkend. Sviatok zaľúbených alebo svätý Valentín sa už, zdá sa, na Slovensku viac ako udomácnil.
Počas minuloročného sviatka zaľúbených minuli... Foto: SHUTTERSTOCK
Už máte darček pre svojho vyvoleného? Valentín je za dverami. Počas minuloročného sviatka zaľúbených minuli Slováci na večeru vo dvojici o 88 percent viac ako v roku 2017.

Výdavky okolo sviatku zaľúbených stúpli u nás od roku 2017 o 46 percent. Pričom počet kartových transakcií – teda nákupov on-line, sa za toto obdobie zvýšil až o 85 percent. Ukazuje to prieskum Love Index od spoločnosti Mastercard, ktorý vychádza z údajov o kartových transakciách z 53 krajín vrátane Slovenska.

„Ľudia stále viac uprednostňujú zážitky a kvalitne strávený spoločný čas a očakávame, že tento trend sa bude v ďalších rokoch aj naďalej posilňovať,“ povedal generálny riaditeľ Mastercard Slovensko a Česká republika Michal Čarný. Z výsledkov je však podľa neho zrejmé i to, že Slováci oveľa častejšie platia kartami, ako to bolo po minulé roky.

V minulom roku leteli na Valentína hlavne romantické pobyty. Počet transakcií v hoteloch sa u nás minulý rok vo valentínskom období v porovnaní s rokom 2017 zvýšil takmer o dve pätiny, ukázali údaje spoločnosti Mastercard. Pričom na romantický víkend minuli Slováci vlani o tretinu viac ako v roku 2017.

V minulom roku už podľa Love Indexu neleteli šperky. Ich nákup oproti roku 2017 klesol o pätinu. Romantická večera sa stala vlani klasikou. Počas minuloročného sviatka zaľúbených minuli Slováci na večeru vo dvojici o 88 percent viac ako v roku 2017.

Nezaostávali však ani výdavky v kvetinárstvach či klenotníctvach. "Na Valentína sa celkovo objem a počet platieb kartou v klenotníctvach zvýšil viac ako dvojnásobne,“ povedala hovorkyňa Slovenskej sporiteľne Marta Cesnaková. Rekordérom vo výške výdavku sa vlani stal klient, čo svojej polovičke kúpil šperk za 1¤500 eur. Najväčší nárast bezhotovostných platieb však býva podľa Slovenskej sporiteľne každoročne v kvetinárstvach. Tu sa počas Valentína nakupuje až sedemkrát častejšie v porovnaní s bežným dňom. Priemerná cena za kyticu v minulom roku bola 18 eur.

V roku 2016, keď pripadol Valentín na nedeľu, minuli klienti Poštovej banky až 390-tisíc eur. Už o rok neskôr sa objem platieb v daný deň zvýšil takmer o 600-tisíc eur. V minulom roku 14. februára utratili ľudia viac ako 1,6 milióna eur. "Pred štyrmi rokmi minul klient Poštovej banky na valentínske darčeky, oslavy, zážitky či pobyty v priemere 31 eur, vlani to bolo už 36 eur,“ povedala hovorkyňa Poštovej banky Lýdia Žáčková.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ