V kampani Do práce na bicykli zvíťazili Martin a Železničná spoločnosť
V kategórii aktívne samosprávy si víťazstvo vybojovalo mesto Martin, druhé miesto získala Galanta a tretia priečka patrí Liptovskému Mikulášu.
V kategórii spoločnosť s najväčším počtom prihlásených zamestnancov získala prvenstvo Železničná spoločnosť Slovensko s 262 súťažiacimi, druhé miesto a ocenenie v tejto kategórii si odniesla spoločnosť AT&T Global Network Services Slovakia s počtom 191 prihlásených zamestnancov a tretiu priečku si vybojovala Jesseniova lekárska fakulta v Martine Univerzity Komenského v Bratislave so 187 prihlásenými súťažiacimi.
Počet automobilov na cestách pribúda a kvalita života v našich mestách sa tým neustále zhoršuje, pripomenul minister súčasnú situáciu. „Som rád, že máme za sebou ďalší úspešný ročník kampane, ktorá značne napomáha k zmene dopravného správania obyvateľov,“ uviedol a vyzval mestá a obce v SR, aby vytvorili podmienky pre cyklistov.
Súťaž v tomto roku zaznamenala rekordnú účasť, prihlásilo sa do nej 11.061 účastníkov v 3332 tímoch z 1349 spoločností, inštitúcií a firiem, informoval rezort dopravy. Registrovaní súťažiaci v 81 mestách na Slovensku najazdili na bicykli takmer 1.400.000 kilometrov.
Minister dopravy počas podujatia odovzdal štafetu Slovenskej agentúre životného prostredia z Ministerstva životného prostredia (MŽP) SR v príprave kampane Európsky týždeň mobility 2018 (16. až 22. septembra). Podujatie bude v znamení multimodality a hesla Kombinuj a choď. Štátny tajomník MŽP Norbert Kurilla v tejto súvislosti povedal, že jej piliermi sú dôstojná infraštruktúra, kvalita života a ovzdušia a bezpečnosť na cestách.