Tipos narýchlo podpísal reklamu pre tenistov

Tipos patrí pod rezort financií a so zmenou vlády sa manažment spravidla mení. V minulosti sa špekulovalo o prepojení ministra financií Ivana Mikloša s projektom výstavby tenisového centra.
Všetky dodatky sa týkajú propagácie Tiposu na tenisových podujatiach Slovak Open, FED Cup, Davis Cup i detských verziách pohárov, ktoré usporadúva Slovenský tenisový zväz. Hlavným účelom dodatkov bolo predĺženie platnosti zmluv do roku 2015.
Figuruje pod nimi podpis šéfa Tiposu Miloša Ronca, ktorý bol na kandidátke SDKÚ v parlamentných voľbách v roku 2006 a počas jeho pôsobenia čelila štátna lotériova spoločnosť viacerým škandálom. Hovorca firmy Rastislav Čépe podpisy obhajoval tým, že národná lotériová spoločnosť týmto nadväzuje na úspešnú spoluprácu so Slovenským tenisovým zväzom. „Máme záujem na podpore úspešných slovenských športovcov, ktorí sú medzi tenistami, a zároveň chceme prispieť k rozvoju mladých tenisových talentov,“ vysvetlil Čépe a dodal, že vďaka reklamným partnerstvám so Slovenským tenisovým zväzom firma zaznamenala aj úspechy v predaji produktov.
Prvá zmluva o reklamnom partnerstve k podujatiu Slovak Open mala skončiť až 31. decembra 2012. Pôvodná zmluva o partnerstve Davis Capu i FED Cupu bola platná do konca roka 2013. Na otázky, prečo sa štátna firma ponáhľala s podpísaním dodatkov k zmluvám Čépe povedal, že zmluvy je možné kedykoľvek vypovedať. „Zmluvy sú vypovedateľné a nie je tam žiadna zmluvná pokuta. V prípade, že by došlo k zmenám v súčasnom vedení spoločnosti, tak bude možné predmetné zmluvy prehodnotiť už na prvom riadnom zasadnutí nového Predstavenstva spoločnosti TIPOS,“ podotkol Čépe.
Smer podpisovanie dodatkov pre tenistov kritizuje. „Je to absolútne neslušné, napríklad lyžiarka Veronika Zuzulová môže o takýchto zmluvách iba snívať. Páni manažéri by sa mali namiesto prihrávania sponzorských peňazí sústrediť na plnenie obchodných plánov,“ reagoval pre Pravdu budúci minister financií Peter Kažimír (Smer). Počas prvej vlády Roberta Fica bol Tipos zo strany opozície kritizovaný za sponzorstvo pre hokejistov.
S Tiposom a tenisom sa teraz spájajú aj ďalšie podozrenia. Tipos totiž do svojej reklamnej kampane najal známu úspešnú tenistku Dominiku Cibulkovú, dcéru v súčasnosti už bývalej poslankyne za SDKÚ Kataríny Cibulkovej. Firma však odmieta, že by zohrala úlohu stranícka línia, keďže úspešných tenistiek a tenistov má Slovensko viac. „Účinkovanie Dominiky Cibulkovej bolo súčasťou kreatívneho riešenia, ktoré navrhol tvorca reklamnej kampane na základe prieskumu preferencií medzi cieľovou skupinou hráčov KENO 10 a Klub KENO. Preferencie cieľovej skupiny sa neriadia rodinným zázemím a politickou orientáciou osobností. Rozhodli športové úspechy Dominiky Cibulkovej na domácej a medzinárodnej scéne,“ argumentuje hovorca Rastislav Čépe.
Napriek výzve na overenie týchto tvrdení však odmietol poskytnúť odpovede o tom, kedy a ako zmieňovaný prieskum prebiehal, aká bola vzorka ľudí a aké otázky v ňom boli položené. Takisto nechcel poskytnúť informácie o výške honorára, ktorý Cibulková za účinkovanie v reklamnej kampani dostala. ,,Honorár je obchodný vzťah medzi agentúrou a Dominikou Cibulkovou. Tipos sa nebude bez súhlasu vyjadrovať k dohodám tretích strán," odpovedal Čépe.
Štátna lotériová spoločnosť čelila viacerým škandálom o sponzorovaní počas vlád Roberta Fica aj Ivety Radičovej. Ronec napríklad protekčne odsúhlasil pridelenie sponzorských peňazí takzvaným drifterov, čiže automobilovým nadšencom ktorí pretekajú v jazde riadeným šmykom. Sponzorský príspevok pretlačil jeden zo zamestnancov Tiposu pre tím, ktorý sám manažuje. Po zverejnení informácií firma vraj začala overovať, či pri sponzorstve nevzniká konflikt záujmov. Roncov predchodca v šéfovskom kresle Stanislav Žiačik, ktorý sa do funkcie dostal ako nominant Ivana Mikloša (SDKÚ), musel z firmy odísť už po pár týždňoch vo funkcii. Odísť sa rozhodol po po kritike za pridelenie zákazky PR agentúre VYV v hodnote takmer 150 tisíc eur, v ktorej kedysi vlastnil podiel.
© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ