Dovolenkári zaplatili za luxus, pili z plastu

Eva Bullová | 29.06.2011 20:00, aktualizované: 
sklamaní dovolenkári Foto:
Hotelový komlex, kde pán Eliáš dovolenkoval, pôsobí navonok luxusne.
Rodina Imricha Eliáša si zaplatila vyše 1 300 eur za dovolenku all inclusive v päťhviezdičkovom hoteli v Bulharsku, no nápoje im podávali neochotne a v plastových "dvojdecákoch". Ide o jeden z prvých prípadov sklamaných dovolenkárov v začínajúcej sa sezóne. Cestovné kancelárie tento rok očakávajú, že Slovákom predajú takmer 300-tisíc zájazdov.

Eliáš spolu s manželkou a synom boli ubytovaní v iba trojročnom hoteli Grand Hotel Primorsko. Hoci sa im prostredie, pláž či vybavenie izby páčili, služby nie. "Piť sme museli z plastových pohárov. Posteľnú bielizeň nám prezliekli po štyroch dňoch a vôbec nemenili špinavé uteráky, až keď som sám na to upozornil dve chyžné,“ sťažuje sa Eliáš.

Rodine s malým štvorročným dieťaťom chýbala teplá voda, ktorá netiekla z umývadla pre pokazený ventil. Počas pobytu sa báli vyjsť na balkón, pretože zábradlie sa vraj nebezpečne hýbalo. "Stalo sa nám aj to, že v bare chýbali nápoje, hoci ešte nebolo pred záverečnou. A na raňajkách sme museli pol hodiny čakať na kávu, keďže už nebola,“ pokračuje Eliáš a zdôrazňuje, že raňajky boli podávané do desiatej hodiny a oni boli na nich už o ôsmej.

Navyše to vraj v hoteli vyzeralo ako na stavbe. Zo stien trčala pur pena, pri bazéne tehly či rúrky. Eliášove skúsenosti potvrdila aj ďalšia zo spolu štyroch nespokojných dovolenkujúcich rodín. "Sedeli sme na plastových stoličkách a pili z plastových pohárov. Čašníci nám neodnášali riad zo stola, často chýbali príbory, soľničky či servítky,“ vymenúva Armando Jakeš. Podľa neho bolo aj náročné vybrať si z ponuky jedál, keďže každý deň bola strava podobná.

Zároveň dodáva, že hotel bol na úrovni nanajvýš troch hviezdičiek. Zástupkyňa hotela v Bulharsku kritiku odmieta. „Plastové stoličky máme len na balkóne, z plastových pohárov sa pije len v bazénovom bare, pre bezpečnosť. Každý deň je na výber z piatich druhov ovocia a šalátov a upratujeme každý deň,“ povedala marketingová manažérka hotela Dobromira Ganeva. Eliáš síce nepopiera, že upratovať mohli každý deň, v jeho izbe to tak automaticky nebolo. To, že museli piť z "plastu“ aj v jedálni dokazuje fotkami a zároveň dodáva, že čašníci napriek pobytu all inclusive obmedzovali ľuďom počet drinkov.

Pán Eliáš si 10-dňový zájazd kúpil v cestovnej kancelárii Globtour. Objednal ho už v januári po zľave za 1 333 eur pre celú rodinu, pričom za dieťa neplatili. Po návrate z dovolenky spísal cestovnej kancelárii sťažnosť na úroveň dovolenky aj delegátku.

Podľa Márie Csokovej z kancelárie Globtour boli však všetci klienti spokojní. "Na základe vyjadrenia našej delegátky bola strava rozmanitá, spomínané rodiny očakávali rybie špeciality. Je síce pravda, že niektoré bary nalievali do plastových pohárov, ale len prvé štyri dni,“ tvrdí Csoková. Hotel jej vraj potvrdil aj každodennú výmenu uterákov či upratovanie. Podľa jej slov sa slovenskí dovolenkári nesprávali najlepšie. "Delegátke dokonca často nadávali a kričali nielen na ňu, ale aj na personál,“ reaguje Csoková. Cestovná kancelária tvrdí, že dovolenkárov vopred upozornila, že kvalita služieb bude zodpovedať regionálnej úrovni.

Cestovná kancelária má na prešetrenie sťažnosti pána Eliáša 30 dní. Ak by zistila, že sťažnosť bola oprávnená, má dovolenkár nárok na finančné odškodnenie. "Výšku odškodného navrhne buď klient, alebo cestovná kancelária. Ak klient so sumou nie je spokojný, môže sa obrátiť na súd,“ dodal Ivan Schwarz zo Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a agentúr.

Schwarz tvrdí, že rozdielnosť v kvalite a rozsahu služieb v päťhviezdičkových hoteloch môže byť. "Podmienky na udelenie hviezdičiek stanovuje príslušný národný orgán a medzi krajinami sa zvykne líšiť,“ odpovedá Schwarz.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ