Súťaž mobilných operátorov znižuje ceny volaní

Martin Kováčik | 16.05.2010 08:32
Telefón, mobil, telefonovanie Foto:
Telefón, mobil, telefonovanie
Volajúci môžu vyťažiť z vyostrenia cenového boja medzi mobilnými operátormi. Najväčší operátor Orange totiž vyrukoval voči najmenšiemu hráčovi Telefónice O2 Slovakia jeho zbraňami.

O2 od septembra 2009 láka na jednoduchú ponuku bez akciového mobilu, pri ktorej sa platí za volania do všetkých sietí trinásť centov za minútu a jedna textová SMS správa stojí šesť centov. Orange od soboty prichádza s podobnou ponukou s tým, že jeho klienti budú volať len za dvanásť centov.

„Možno stačilo ísť na trinásť centov, ale ideme na dvanásť centov a tým sme chceli niečo povedať,“ oznámil v piatok generálny riaditeľ Orangeu Slovensko Pavol Lančarič. Telefónica O2 zatiaľ neodpovedala, či sa prispôsobí a zníži tiež svoje ceny.

„Sme radi, že sme inšpirovali našu konkurenciu. S konkrétnou ponukou sa musíme najskôr oboznámiť,“ reagoval hovorca Telefónicy O2 Slovakia René Parák.

Tretí operátor T–Mobile tvrdí, že jeho alternatívou k ponuke O2 je aktuálny balíček volaní do všetkých sietí.

Orange prichádza tiež s opatreniami, ktoré majú zlepšiť orientáciu ľudí pri výbere paušálov. Bude predávať paušály v predajniach cez počítačový program, ktorý má po zadaní údajov o platbách zákazníka odporučiť novú ponuku šitú na mieru. Orange ponúka niekoľko stoviek kombinácií rôznych paušálov. Orange mal na konci marca tohto roka 2,866 milióna zákazníkov, oproti marcu 2009 to bolo o 35–tisíc menej. Mierny nárast volajúcich zaznamenal T–Mobile, ktorý mal 2,245 milióna klientov. Počet volajúcich cez O2 pritom vzrástol až o 281–tisíc na 646–tisíc telefonujúcich.