„Zväz obchodu preto nevidí opodstatnenie zavedenia tohto nástroja po vzore Maďarska, ktorým štát vstupuje do sféry hospodárskej súťaže súkromných podnikateľov v segmente maloobchodu s potravinami,“ zdôraznil Kasana.
Menší obchodníci zároveň tvrdia, že systém zvýhodňuje veľké reťazce, ktoré získavajú formu štátom podporenej reklamy. Pre menších obchodníkov je zapojenie sa do systému administratívne a finančne príliš náročné.

Existujú tiež obavy, že nástroj môže podporiť dovoz lacných potravín, čo ešte viac ohrozí slovenských potravinárov. Zväz zároveň neočakáva, že by tento porovnávač priniesol spotrebiteľom väčší úžitok v porovnaní so štandardnými marketingovými nástrojmi, ako sú napríklad akciové letáky.
Pilotná fáza projektu pod taktovkou ministerstva financií bolo spustená včera večer. Ľudia si už môžu ceny základných potravín v jednotlivých vybraných reťazcoch porovnávať prostredníctvom portálu cenyslovensko.sk.
V prvej fáze sa štátny porovnávač zameria na šesť kľúčových skupín potravín: chlieb a pečivo, mliečne výrobky s vajcami, mäsové produkty, ovocie so zeleninou, trvanlivé a špeciálne potraviny.

Aktuálnosť dát bude zabezpečená na dennej báze. Obchody musia ceny aktualizovať do 5.00 ráno, pričom na webe sa pre verejnosť zobrazia o 6.00. Plnú zodpovednosť zа správnosť poskytnutých informácií nesú samotní predajcovia.