Roku 2022 bol tento objem zhruba na úrovni 288 miliónov eur. Platforma Shoptet má k dispozícii údaje približne zo sedemtisíc slovenských e-shopov. Medziročne ide o nárast takmer o tretinu. Tento nárast potvrdzuje aj štatistický úrad, ktorý eviduje nárast zásielkového predaja zhruba o tretinu. Úrad však zatiaľ zverejnil len údaje do novembra minulého roku.

Výrazne sa zvýšil predaj potravín, medziročne sa zvýšil až o 42 percent. „Začíname dobiehať krajiny, v ktorých je bežné nielen objednávanie jedla z reštaurácií, ale aj klasických každodenných nákupov potravín. Vieme si vďaka nemu ušetriť cestu a venovať viac času napríklad rodine či záľubám. Online navyše človek často dokáže zohnať aj špecifické potraviny, ktoré v bežnom kamennom obchode nenájde,“ hovorí Mária Auxtová, Country Lead Shoptet pre Slovensko.
Nárast o 39 percent zaznamenal aj predaj kozmetiky a parfumov, o 32 percent podľa údajov Shoptetu vzrástol záujem o sortiment pre zvieratá. „V tomto prípade okrem širšej ponuky zohráva neraz výraznú rolu cena, ktorú si online veľmi jednoducho dokážeme porovnať s bežnými cenami v obchodoch. V prípade ťažkých balíkov krmiva pre zvieratá je tiež benefitom doprava až domov. Čoraz využívanejšia je aj možnosť objednať potrebné veci cez e-shop priamo do útulku,“ upozorňuje Shoptet. Úspech elektronických obchodov naznačujú aj dobré výsledky veľkých doručovateľov. Skupina Packeta v minulom roku doručila 131 miliónov zásielok, medziročne je to o 24 percent viac.

Nárast vidno aj na ďalších ukazovateľoch. Počet objednávok podľa údajov spoločnosti Shoptet stúpol o šestnásť percent, ich hodnota dosiahla zhruba 5,5 milióna eur. Rástla tiež cena priemerného nákupu. Zatiaľ čo roku 2023 predstavovala približne 75 eur, roku 2024 to už bolo 85 eur.