Americké ministerstvo obchodu minulý rok v septembri navrhlo zakázať čínske technológie v tzv. pripojených vozidlách (connected vehicles), čo odôvodnilo obavami o národnú bezpečnosť. Príslušné zákazy týkajúce sa softvéru by mohli podľa pôvodného návrhu nadobudnúť účinnosť od modelového roku 2027 a zákazy v oblasti hardvéru od januára 2029. Reštriktívne opatrenia by sa týkali aj softvéru a hardvéru vozidiel, ktoré vyrobili protivníci USA, vrátane Ruska. Výrobcovia a importéri automobilov v USA by tak museli preukázať, že žiadny z ich softvérových produktov pre pripojené alebo autonómne riadené vozidlá nebol vyvinutý v Číne.
„Chceli sme si vypočuť názory priemyslu. Museli sme to urobiť správne,“ uviedla vo štvrtok ministerka obchodu Gina Raimondová v rozhovore. „Je to naozaj dôležité, pretože nechceme, aby na cestách jazdili dva milióny čínskych áut, a potom si uvedomíme, že sme ohrození,“ dodala ministerka.
Takmer všetky novšie osobné a nákladné autá sa podľa pravidiel platných v USA považujú za pripojené, keďže ich palubný hardvér umožňuje prístup na internet a zdieľanie údajov so zariadeniami vo vozidle aj mimo neho.