Automobilka zápasí s poklesom dopytu v Európe a rastúcou konkurenciou z Číny. Musí tak podľa vedenia pristúpiť k výraznému znižovaniu nákladov, ktorých súčasťou by malo byť zatváranie závodov a rušenie pracovných miest. Už začiatkom novembra šéf spoločnosti Oliver Blume upozornil, že automobilka musí výrazne zredukovať náklady práve v Nemecku, kde sú príliš vysoké. Ináč nevyrieši „desaťročia trvajúce štrukturálne problémy“. Súčasťou plánovaného znižovania nákladov je aj plošné zníženie miezd o 10 percent.
Čítajte viac Volkswagen tlačia čínski rivali. Stav je veľmi alarmujúci, tvrdí sama automobilka. Slovenská fabrika je na tom inakZatiaľ posledný návrh IG Metall na zníženie nákladov vedenie Wolkswagenu v piatok (29. 11.) odmietlo. Ten zahrnoval odklad zvyšovania miezd výmenou za udržanie závodov a pracovných pozícií. Podľa vedenia však takýto návrh nerieši zlepšenie finančnej situácie automobilky z dlhodobého hľadiska.
Predstavitelia IG Metall následne oznámili, že v pondelok sa v nemeckých závodoch uskutoční varovný štrajk. Pôvodná dohoda o zákaze štrajkov medzi odbormi a vedením VW totiž vypršala v sobotu o polnoci.
Čítajte viac Šéf Volkswagenu: Trváme na zatváraní fabrík, aj vedenie si zníži platy, ak bude trebaVarovný štrajk predstavuje ďalšiu eskaláciu sporu medzi vedením VW a zamestnancami. „Ak to bude nevyhnutné, Volkswagen zažije najtvrdšie kolektívne vyjednávanie v histórii,“ povedal zástupca IG Metall Thorsten Gröger. Vedenie automobilky uviedlo, že sa aj naďalej spolieha na konštruktívny dialóg, v rámci ktorého by bolo možné nájsť udržateľné riešenie.