Dôvodom je, že vlaky IC sú stratové, informoval Denník N. Zmeny vyplývajú z návrhu nového grafikonu. Naopak, posilnené by mali byť expresné rýchliky Tatran, ktoré v súčasnosti jazdia z Bratislavy do Košíc každé dve hodiny. Po novom by mali jazdiť každú hodinu.
Hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) priamo zrušenie vlakov IC nekomentoval. Iba vyzdvihol, že medzi hlavným mestom a metropolou východu budú jazdiť vlaky častejšie. „Naším cieľom je zvýšiť počet vlakov nielen na trase Bratislava – Žilina – Košice, aby sme cestujúcim ponúkli viac spojov a väčšiu flexibilitu pri plánovaní ciest. Zvýšenie počtu vlakov prinesie úpravu časov našich spojov, aby sme zabezpečili efektívne zaradenie nových liniek, pričom pohodlie a kvalita cestovania zostanú zachované,“ povedal Pravde hovorca ZSSK Dominik Drevický. Ešte však IC vlaky môžu zostať, pretože posledné slovo bude mať minister dopravy Jozef Ráž (nom. Smeru).
Čítajte viac Železničiari ohlásili modernizáciu. Cestujúcich čakajú nové vlaky. Na čo sa môžete tešiť ak jazdíte vlakom?Rozdiel medzi vlakmi IC a expresom na trase medzi Bratislavou a Košicami je 40 minút. Podobná situácia nastala v rokoch 2015 až 2016, kedy mali IC vlaky skončiť, no zakročil vtedajší šéf SNS Andrej Danko. IC prevádzkuje ZSSK na svoje vlastné náklady, ostatné spoje – či už sú to osobáky, rýchliky alebo regionálne expresy, dotuje ministerstvo dopravy.