Diplomati EÚ pre AFP uviedli, že desať krajín vrátane Francúzska a Talianska podporilo zvýšenie ciel. Päť krajín vrátane Nemecka, Maďarska a Slovenska hlasovalo proti a 12 sa zdržalo. Na zablokovanie návrhu by bol potrebný nesúhlas kvalifikovanej väčšiny – 15 členov EÚ, ktorí predstavujú 65 percent obyvateľstva Únie.
Výsledky hlasovania v praxi znamenajú, že Európska komisia (EK) môže teraz slobodne rozhodnúť o ďalších krokoch. Podľa portálu Politico.eu sa očakáva, že by mohla právny text zverejniť pred 30. októbrom, pričom účinnosť by nadobudol nasledujúci deň po publikovaní. EK však prisľúbila, že bude pokračovať v rozhovoroch s Pekingom s cieľom nájsť alternatívne riešenie. Nemecko a Maďarsko varujú pred rozpútaním obchodnej vojny s Čínou.
Čítajte viac Rodiny prídu o stovky eur. Pozrite si graf, o koľko vás pripraví vyššia DPH, nižšie dôchodky a daňový bonusEK ešte v júli predbežne schválila dodatočné clá po vyšetrovaní, ktoré dospelo k záveru, že štátna pomoc Pekingu pre tamojších výrobcov automobilov je nespravodlivá. Komisia preto následne v auguste navrhla uvaliť päťročné dodatočné dovozné clá.
Brusel tvrdí, že jeho cieľom je chrániť európskych výrobcov automobilov v kritickom odvetví, ktoré poskytuje pracovné miesta približne 14 miliónom ľudí v celej Únii, ale nevyužíva vysoké štátne dotácie ako v Číne. Kanada a Spojené štáty pritom v uplynulých mesiacoch uvalili na dovoz čínskych elektromobilov clá vo výške 100 percent.