Čo ak došlo k zatopeniu nehnuteľnosti?
Prvoradou je v tomto prípade snaha o minimalizáciu škôd. Všetko, čo sa dá vyniesť do vyšších častí nehnuteľnosti, napríklad z pivnice, je dobré z rizikového priestoru naozaj vyniesť. Veci, ktoré poškodí voda, je ale dobré likvidovať s asistenciou poisťovne. Zničené veci je dobré nevyhadzovať a zbaviť sa ich až na pokyn likvidátora poistnej udalosti z poisťovne.
Za určitých okolností môže klient poisťovne odstraňovať škody okamžite. Platí to v prípade, že sa tým zabráni ďalším škodám, prípadne môže byť okamžité odstránenie potrebné z hygienických dôvodov. Pôvodný stav škôd je ale potrebné starostlivo zdokumentovať, teda napríklad fotiť, prípadne urobiť video v poškodených priestoroch.
„K vybaveniu škodovej udalosti je potrebný súpis poškodených vecí s udaním rozsahu poškodenia a je vhodné urobiť si aj vlastnú fotodokumentáciu,“ hovorí riaditeľ oddelenia likvidácie škôd Uniqa Daniel Červenka.
Po nahlásení poistnej udalosti je klient kontaktovaný likvidátorom telefonicky alebo písomne. V závislosti od druhu a rozsahu poškodenia sa zabezpečí buď kontrola škody na mieste, alebo klient dostane list so žiadosťou o dokumenty. Škodovú udalosť je možné vyriešiť aj kombináciou oboch postupov.

To, či bude potrebná obhliadka od poisťovne, záleží od konkrétnej situácie. Menšie škody sa zaobídu aj bez obhliadky. „Pri väčších či komplikovanejších škodách urobíme najskôr obhliadku a zdokumentovanie škody,“ vysvetľuje hovorkyňa Allianz Lucia Strnad Muthová.