Pokračovanie článku: Všetko odfoťte a odkladajte si bločky. Ako postupovať, aby ste od poisťovne dostali čo najviac peňazí

Čo ak došlo k zatopeniu nehnuteľnosti?

Prvoradou je v tomto prípade snaha o minimalizáciu škôd. Všetko, čo sa dá vyniesť do vyšších častí nehnuteľnosti, napríklad z pivnice, je dobré z rizikového priestoru naozaj vyniesť. Veci, ktoré poškodí voda, je ale dobré likvidovať s asistenciou poisťovne. Zničené veci je dobré nevyhadzovať a zbaviť sa ich až na pokyn likvidátora poistnej udalosti z poisťovne.

Za určitých okolností môže klient poisťovne odstraňovať škody okamžite. Platí to v prípade, že sa tým zabráni ďalším škodám, prípadne môže byť okamžité odstránenie potrebné z hygienických dôvodov. Pôvodný stav škôd je ale potrebné starostlivo zdokumentovať, teda napríklad fotiť, prípadne urobiť video v poškodených priestoroch.

„K vybaveniu škodovej udalosti je potrebný súpis poškodených vecí s udaním rozsahu poškodenia a je vhodné urobiť si aj vlastnú fotodokumentáciu,“ hovorí riaditeľ oddelenia likvidácie škôd Uniqa Daniel Červenka.

Po nahlásení poistnej udalosti je klient kontaktovaný likvidátorom telefonicky alebo písomne. V závislosti od druhu a rozsahu poškodenia sa zabezpečí buď kontrola škody na mieste, alebo klient dostane list so žiadosťou o dokumenty. Škodovú udalosť je možné vyriešiť aj kombináciou oboch postupov.

kamenický, koaličná rada Čítajte viac Dohoda s Ficovou vládou padla. Tisícom štátnych zamestnancov nezvýšia platy, mnohí prídu o benefity (Otázky a odpovede)

To, či bude potrebná obhliadka od poisťovne, záleží od konkrétnej situácie. Menšie škody sa zaobídu aj bez obhliadky. „Pri väčších či komplikovanejších škodách urobíme najskôr obhliadku a zdokumentovanie škody,“ vysvetľuje hovorkyňa Allianz Lucia Strnad Muthová.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #poistenie #škody #dažde #povodne 2024