Pokračovanie článku: Z Viedne do Bratislavy cez tunel. Štát plánuje obrovskú investíciu pre motoristov

Analytici sa pýtajú, či sa to oplatí

Na jednej strane hovorí štát, že strategické investície budeme stavať rýchlejšie, no na strane druhej ich už nebudú prepočítavať analytici z Útvaru hodnoty za peniaze. Tí sa pozerali na to, ako štát míňa peniaze, no po novom práve vďaka zákonu o strategických investíciách to už nebudú robiť. Na tunel sa pozrú maximálne analytici ministerstva dopravy.

V každom prípade, v máji 2023 vydali odborníci z Útvaru štúdiu, či sa vôbec tunel Karpaty oplatí.

Vtedy napísali: „Ekonomickú návratnosť predloženého projektu nie je možné vyhodnotiť, nakoľko súčasný preferovaný variant vo zverejnenej štúdii posudzovaný nebol. Zverejnená štúdia z roku 2009 je neaktuálna a nevyplýva z nej jasná potreba, ako a kedy diaľnicu D4 dostavať. Podľa Plánu udržateľnej mobility Bratislavského samosprávneho kraja výstavba diaľnice D4 Rača – Záhorská Bystrica nebude patriť medzi dôležité opatrenia na zlepšenie dopravy aspoň do roku 2050,“ upozorňujú analytici. Varujú tiež pred tým, že projekt sa oneskorí a minie sa naň viac peňazí, ako je plánované.

Druhou neznámou je, odkiaľ štát zoberie na výstavbu peniaze. V Čase, keď minister financií Ladislav Kamenický hľadá, kde ušetrí 1,4 miliardy eur, nie je peňazí nazvyš. Ráž zatiaľ neprezradil, kde by ich našiel.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 136 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #tunel Karpaty #Jozef Ráž