Potraviny zrejme lacnejšie nebudú
Príchod Biedronky na slovenský trh vyvolal špekulácie o tom, či nový hráč zvýši konkurenciu a či to bude znamenať zníženie cien potravín. Analytici sa zhodujú v tom, že tento efekt nemusí nastať.
„Cena potravín totiž nevzniká iba v obchode, hoci sa to tak pre laika môže javiť. Významný vplyv na tvorbu ceny majú ceny energií, efektívnosť poľnohospodárskej produkcie, ale i štát stanovením sadzby DPH, výškou daňového a odvodového zaťaženia ceny práce. Z toho vyplýva, že obchod môže prispieť k zhoršeniu alebo k zlepšeniu ceny iba svojou maržou,“ vysvetlil člen ekonomického výboru Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory Adrián Ďurček.

Napriek tomu Biedronka znamená priamu konkurenciu pre reťazce, ktoré už na Slovensku pôsobia. Analytik maloobchodu Ľubomír Drahovský pre Pravdu v tejto súvislosti povedal, že okrem menších a stredných potravinárskych predajní bude najväčšou konkurenciou pre diskontné predajne. „U nás je najsilnejší diskontér Lidl. Ak sa Biedronka rozšíri po regiónoch, môže byť konkurenciou aj pre Coop Jednota Slovensko, to sa však ešte ukáže,“ myslí si odborník.