Ako strategická investícia tak boli označené napríklad projekty diaľnica D1 Turany – Hubová, rýchlostná cesta R2 Zacharovce – Bátka, alebo modernizácia železničnej trate Devínska Nová Ves – štátna hranica SR/ČR.

Štatút strategickej investície mohli získať vďaka už účinnému Zákonu o mimoriadnych opatreniach pre strategické investície. Ministerstvo dopravy SR tak mohlo predložiť na vládu návrh pripravovaných veľkých infraštruktúrnych projektov, ktoré môžu získať štatút strategickej investície. Rezort očakáva, že príprava a realizácia významných investičných projektov, ktorá trvá pridlho, sa urýchlia.
Strategickou investíciou môžu byť projekty s nákladmi nad 50 miliónov eur, predtým to malo byť nad 100 miliónov eur. Požadovaný podiel verejného vlastníka strategickej investície sa znížil zo 100 % na 50 %. Strategickými investíciami majú byť najmä projekty dopravnej infraštruktúry TEN-T.