„Nie sú tam body, o ktorých potrebujeme viesť dialóg, o tých ešte dialóg nenastal. Naše témy komunikujeme a zatiaľ, bohužiaľ, nedostávame odpovede,“ zhodnotil Matušek. Ako dodal, ide o celý súbor opatrení, ktoré by mali posilniť konkurencieschopnosť slovenského automobilového priemyslu. Napríklad to, akým spôsobom budeme riešiť v budúcnosti dane či školstvo, kde zoberieme domácu pracovnú silu, čo zlepšíme pri pracovnej sily z tretích krajín alebo ako vyriešime environmentálne problémy.
Čítajte viac Cenové vojny, slabé predaje a boj o prežitie. Čo sa deje na trhu s elektrickými vozidlami?„Je tam kopec vecí, ktoré sa ešte tak celkom neriešia,“ zhrnul prezident zväzu. Štátny tajomník Ministerstva hospodárstva SR Kamil Šaško, naopak, zdôraznil aktivitu samotného rezortu. „Veľká väčšina úloh sa týka ministerstva hospodárstva, my ich, samozrejme, komunikujeme s ďalšími dotknutými rezortmi, máme nastavený veľmi jasný plán. Automobilový priemysel a jeho ďalší rozvoj je pre Slovensko kľúčový, my ten plán jednoducho musíme plniť,“ uviedol pre agentúru SITA.
Mimoriadne rokovanie vlády o ďalšom rozvoji automobilového priemyslu sa konalo koncom februára tohto roku. Ako po jeho skončení povedal premiér Robert Fico, Slovensko nemôže a nechce zaspať pri prechode na elektromobilitu. Zdôraznil, že automobilová výroba sa na celkovom HDP podieľa 10 %, Slovensko je zároveň rekordérom vo výrobe áut na počet obyvateľov. „Za týchto podmienok si nemôžeme dovoliť riskovať, že by Slovensko nebolo pripravené na prechod na elektromobilitu,” vyhlásil.
Samotné uznesenie obsahuje množstvo úloh, okrem iných pomoc automobilkám, možnú podpora nákupu a leasingu elektromobilov, ich prípadné zvýhodnenie pri poplatkoch za užívanie diaľnic, ale aj pri odpisoch, či podporu rozvoja distribučnej siete elektrickej energie a rozbehnutie projektu na podporu vzdelávania a prípravy trhu práce v súlade s požiadavkami firiem v odvetví automobilového priemyslu.