Dôvodom nedostatku zamestnancov na železniciach sú podľa odborárov nevyhovujúce pracovné podmienky a nízke mzdy. Upozornili, že ak kompetentní budú túto situáciu naďalej ignorovať, obmedzenia čakajú aj ďalšie oblasti Slovenska. Žiadajú preto Ministerstvo dopravy (MD) SR a Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) o zverejnenie návrhu, akým spôsobom chcú zabezpečiť bezpečnosť a plynulosť dopravy od polovice tohto roka.
Čítajte viac V Japonsku sa rozhoduje o osude košickej huty s 9 000 zamestnancami. Trump môže zvrátiť megaobchodV západoslovenskom regióne aktuálne chýba takmer 500 zamestnancov podieľajúcich sa na riadení a zabezpečení železničnej prevádzky, vyčíslil Matej Ferencei z OAVD. „Situácia je skutočne kritická. Prvý nedostatok zamestnancov sa už prejavil tento týždeň, kedy bol obmedzený počet zamestnancov v nočnej zmene na Hlavnej stanici v Bratislave,“ priblížil.
Ešte horšia situácia je podľa neho na trati z Kútov cez Gbely a Holíč nad Moravou do Skalice, nakoľko tam už vlaky nejazdia a sú nahradené autobusmi. Takáto situácia vážne komplikuje dopravu pre tisícky cestujúcich, ktorí železničnú dopravu dennodenne využívajú na presun, podčiarkol.
„Dnes reálne hrozí, že od polovice roka bude na západnom Slovensku železničná doprava výrazne obmedzená alebo zastavená. Najohrozenejšia je Bratislava, Trnava a Záhorie,“ varoval Ferencei. Odborári sú podľa neho pripravení vedeniu ŽSR ponúknuť aktívnu spoluprácu pri hľadaní finančných prostriedkov na zvyšovanie miezd kľúčových zamestnancov a vytvorení funkčnej personálnej politiky.