Ako informujú firmy, momentálne sa rozhodujú o umiestnení gigafabriky v európskom regióne. Jedným z kľúčových faktorov je silná podpora zo strany štátu a štátnych inštitúcií pri výstavbe kritickej infraštruktúry, vydávaní stavebných povolení a poskytovaní konkurencieschopnej štátnej pomoci.

„Európa má veľký potenciál, strategickú polohu a dlhú tradíciu v automotive priemysle, na čo sa nám v InoBat podarilo nadviazať. InoBat dokázal, že za pomerne krátky čas vie vybrať vhodnú lokalitu, úspešne zvládnuť povoľovací proces a dokončiť výstavbu tak extrémne zložitej technológie ako je továreň na batérie. Naše R&D centrum a pilotná linka vo Voderadoch napredujú a technológia v ňom už funguje,“ zhodnotil CEO InoBat Marián Boček. Slovensko podľa neho má možnosť bojovať o umiestnenie továrne a byť tak konkurencieschopné v oblasti elektromobility.
Výstavba továrne by mala začať v roku 2024, s plným spustením sa počíta v roku 2026. Mala by sa rozprestierať na ploche viac ako 100 hektárov. Počiatočný plán vybudovať gigafabriku s kapacitou 20GWh bude možné postupne navýšiť. Spoločnosť Gotion High-Tech dokonca plánuje ako súčasť tohto investičného programu postaviť aj najväčšiu agro-solárnu elektráreň v Európe, ktorá bude gigafabriku zásobovať zelenou energiou.

Gotion High-Tech pred dvomi týždňami oznámil akvizíciu 25 percent strategického podielu v InoBat AS. Ide o jeden z TOP 3 globálnych batériových konglomerátov a exkluzívneho dodávateľa pre Volkswagen mimo Číny. „Táto gigafabrika má uspokojiť požiadavky na lokalizáciu zo strany našich európskych zákazníkov, ktorí sú v súčasnosti zásobovaní z Ázie, ako aj našich nových zákazníkov v Európe, o ktorých budeme čoskoro informovať,“ uviedol člen predstavenstva a technický riaditeľ firmy Steven Cai.