Známa značka láme rekordy. Mnohí Slováci ho považujú za najlepšie pivo

Obrat spoločnosti Plzeňský Prazdroj Slovensko za rok 2022 presiahol po prvý raz v histórii 146 mil. eur a medziročne vzrástol o 16 %. Čistý zisk firmy atakoval 11 mil. eur a pohybuje sa tak s drobným poklesom o 0,5 % na úrovni roku 2021.

07.07.2023 13:57
pivo Foto:
Ilustračné foto.
debata (17)

Ako ďalej podnik informuje v tlačovej správe, na priamych aj nepriamych daniach v minulom roku zaplatila spoločnosť takmer 51 mil. eur, čo je v medziročnom porovnaní o 5 % viac. Z celkových daňových platieb predstavuje spotrebná daň 22,5 mil. eur.

Budvar, pr, nepouzivat Čítajte viac Ocenili najlepšie pivá na Slovensku. Pozrite si víťazov

Pivný trh čelil vlani podľa spoločnosti mnohým výzvam, ktoré so sebou priniesla vojna na Ukrajine, a doľahla naň nielen energetická kríza, nestálosť v oblasti dodávok vstupných surovín a iných materiálov, ale aj tlak na vstupné náklady a inflácia. „Plzeňský Prazdroj Slovensko na túto výzvu reagoval flexibilne. Som veľmi hrdý, že v roku 2022 sa mu na slovenskom trhu darilo posilňovať jeho pozíciu i pozíciu jeho značiek,“ uviedol generálny riaditeľ Plzeňského Prazdroja Slovensko Dragoș Constantinescu.

Firma vlani na Slovensku predala takmer 1,7 milióna hektolitrov piva, čo je v porovnaní s rokom 2021 o 1,8 % viac. Po dvoch rokoch poklesu zaznamenala obrat kategória čapovaných pív, ktorá medziročne rástla o 38 % a dostala sa na úroveň 445-tisíc hektolitrov, čo však stále nedosahuje čísla spred pandémie. Predaje baleného piva v porovnaní so silným rokom 2021 poklesli o 7 % na úroveň 1,2 milióna hektolitrov, no Slováci tu intenzívnejšie inklinovali k prémiovejším produktom.

„V roku 2022 sme sa stali z pohľadu tržieb jednotkou na slovenskom pivnom trhu, čo pre nás predstavuje nielen veľký záväzok, ale aj utvrdenie v tom, ako k nemu dlhodobo pristupujeme. Potvrdzuje sa nám, že intenzívna spolupráca s prevádzkami a partnermi v HoReCa segmente sa vypláca, pretože kvalita služieb a celkového zážitku je pre spotrebiteľov kľúčová,“ zhodnotil obchodný riaditeľ Plzeňského Prazdroja Slovensko Martin Grygařík.

Plzeňský Prazdroj Slovensko je s 580 zamestnancami jedným z najmodernejších pivovarov v strednej Európe. Do jeho portfólia patria značky Pilsner Urquell, Šariš, Velkopopovický Kozel, Radegast, Gambrinus, Smädný Mních, Captain Jack, Peroni a nealkoholické pivo Birell.

Facebook X.com 17 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #pivo #tržby