Zisk Constellation Brands za 1. štvrťrok obchodného roka 2023/2024, ktorý sa skončil 31. mája, dosiahol 135,9 milióna USD (125,07 milióna eur) oproti 389,5 milióna USD v rovnakom období predchádzajúceho obchodného roka. Zisk bez započítania mimoriadnych položiek, ktorý je viac sledovaným ukazovateľom, dosiahol 534,5 milióna USD, čo na akciu predstavuje 2,91 eura. Spoločnosť tak prekonala očakávania analytikov, ktorí počítali s upraveným ziskom na akciu na úrovni 2,83 eura.
Čítajte viac Po Žilinkovi preverujú Sulíkove oslavy z Dubaja aj kontrolóri. Budeme konať, odkazujúTržby dosiahli 2,51 miliardy USD, čo medziročne predstavuje rast o 6,4 %. Aj v tomto ukazovateli firma prekonala odhady analytikov, ktorí očakávali tržby na úrovni 2,47 miliardy USD.
Za poklesom zisku napriek rastu tržieb sú zvýšené náklady spoločnosti na vstupné suroviny, obaly a dopravu. Pokles zisku mohol byť výraznejší, firma Constellation Brands však podobne ako ďalší producenti alkoholických nápojov zvýšila ceny, pričom dopyt sa udržal na stabilnej úrovni. Najvýraznejšie sa to ukázalo v divízii piva, kde tržby vzrástli medziročne o 11 %.