Podľa odborníkov totiž príliš vysoká inflácia v spojení s opatrnosťou vo výdavkoch spotrebiteľov pomaly naráža na svoje hranice, píše web Finsider.
Tieto faktory podľa analytikov z poradenskej spoločnosti Cushman&Wakefield viedli k vyčkávaniu zo strany viacerých nájomcov a developerov. Odborníci približujú, že existujú aj výnimky. Medzi nimi sa nachádza napríklad Aupark, ktorý v prvom štvrťroku tohto roka oznámil rozšírenie o 10-tisíc štvorcových metrov či Eurova City, ktorá otvorila svoju novú časť koncom minulého týždňa.
Finsider uvádza, že budúcnosťou retailu by preto mohlo byť práve spomínané rozširovanie už existujúcich nákupných centier. A tých v hlavnom meste a jeho okolí nie je málo. Iba v Bratislavskom kraji je aktuálne až 601-tisíc štvorcových metrov nákupnej plochy pričom ďalších 35-tisíc je vo výstavbe. Platí tak, že v porovnaní so zvyškom Slovenska Bratislava v tomto sektore výrazne dominuje.
Na západe je situácia odlišná. Napríklad v Berlíne či vo Viedni nie je veľkosť reailovej plochy na tisíc obyvateľov ani 500 štvorcových metrov. V Bratislave pritom dosahuje až 831 štvorcových metrov na tisíc obyvateľov. Naše hlavné mesto tak v tomto segmente patrí k lídrom, uvádza web.
To však so sebou prináša aj problémy. Niektorí investori práve preto naznačili možnosť, že sa budú rušiť napríklad vonkajšie parkovacie miesta, na ktorých by mohli vyrásť bytové domy. Finsider rovnako informuje, že napriek zložitosti by sa nákupné centrá v slabších lokalitách mohli premeniť aj na byty či kancelárie.