Pri potravinách bol vianočný predaj charakterizovaný tým, že zákazníci si už nekupovali tovar do zásoby ako v čase pandémie. Uviedol to tento týždeň pri hodnotení vlaňajšieho roka predseda Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO) Martin Krajčovič.
Doplnil, že na rozdiel od bežného obdobia si ľudia v predvianočnom čase vo väčšej miere dopriali aj prémiový tovar. Naopak, menej ako v minulosti nakupovali spotrebitelia napríklad suché plody, vianočné kvety, mäsové výrobky a exotické ovocie a zeleninu.
Čítajte viac Koľko stojí maslo u susedov a v Európe? Pozrite si tie rozdiely v cenáchNa druhej strane prišlo podľa Krajčoviča k nárastu predaja takzvaných. dopekaných výrobkov, a to pravdepodobne z dôvodu vyššej ceny čerstvého pečeného chleba.
Poznamenal, že v segmente drogistického tovaru sa v predvianočnom čase zaznamenal silný online predaj, ktorý však kontinuálne rástol počas celého roka 2022. Najväčší záujem bol o kúpu komodít pre deti, zvieratá, pracích a čistiacich prostriedkov.
Dodal, že maloobchodné tržby na Slovensku podľa merania spoločnosti NielsenIQ v perióde mesiacov november – december 2022 narástli o 11,2 percenta. Z toho tržby za potravinový sortiment narástli o 11 percent a za drogistický sortiment o 11,8 percenta.