Do štvrtka sídlil v desiatich krajinách. Slovensko sa tak stalo jedenástou krajinou, kde Holanďania pôsobia. „Z otvorenia prvej predajne na Slovensku máme veľkú radosť. Ide o dôležitý krok v rámci našej ďalšej expanzie a sme presvedčení, že Slováci si nakupovanie v Action obľúbia ako ich susedia v Česku a Rakúsku. Postupne sa chceme rozrásť do všetkých kútov krajiny a predstaviť našu unikátnu ponuku čo najväčšiemu počtu Slovákov,“ vyhlásil vo štvrtok Petr Juliš, generálny riaditeľ Action na Slovensku a v Českej republike.
Pozrite sa, ako prebiehalo otvorenie novej predajne na Slovensku.
O otvorenie bol veľký záujem. Potvrdili to plné uličky ľudí ihneď ráno po otvorení predajne. Aj po niekoľkých hodinách zákazníci doslova čakali na nákupné košíky. Záujem mali o rôzne druhy tovaru – či už išlo o kuchynské potreby, detské hračky, spodnú bielizeň, alebo sladkosti. Viac než 1 500 z nich stojí menej než jedno euro a priemerná cena všetkých výrobkov nedosahuje ani dve eurá. „Recept na úspech je veľmi jednoduchý. Máme šesťtisíc stále sa meniacich výrobkov. Kvalitných a za najlepšie ceny,“ pochválil svoj sortiment Juliš.
„Vítam expanziu úspešných holandských spoločností, ako je Action. Tento reťazec prináša Slovensku nielen nové nákupné zážitky, ale tiež pracovné príležitosti. Obzvlášť oceňujem firmy, ktoré sa vo svojom podnikaní usilujú o zvyšovanie udržateľnosti,“ povedala veľvyslankyňa Holandského kráľovstva na Slovensku Gabriella Sancisi.
Nová konkurencia na trhu
Lacným diskontom ako napríklad Kik, Pepco alebo Tedi sa teda rozrástla konkurencia. Action tvrdí, že sa chce odlíšiť najmä v častom vymieňaní ponuky. Ako vysvetlil Juliš, 30 percent výrobkov je stálych a ďalších 70 percent, teda asi druhov 150 produktov, sa pravidelne obmieňa. To by malo vyvolať v zákazníkovi pocit prekvapenia. Pri každej návšteve by ho mal vždy zaujať iný výrobok. Tovar dopĺňajú priemerne štyrikrát za týždeň.
Čítajte viac Prázdne regály v Británii sú len začiatok. Hrozí svetová potravinová kríza, varuje OSN a Svetová bankaRiaditeľ Juliš hovorí, že tak lacno dokážu predávať preto, lebo nakupujú vo veľkých množstvách. „Nakupujeme vo veľkých množstvách, pre všetky naše pobočky, preto sa dá tovar ponúknuť zákazníkovi za tú najnižšiu možnú cenu,“ povedal.
Zamestnali 50 ľudí
Pre Action nie je Slovensko úplne novým prostredím. Reťazec v roku 2021 uviedol do prevádzky distribučné centrum s rozlohou 50-tisíc štvorcových metrov neďaleko Bratislavy. Odtiaľ zásobuje svoje rakúske a nemecké predajne, ku ktorým sa teraz pridáva aj slovenská.
Holanďania na Slovensku zamestnávajú viac ako 50 pracovníkov. „Prispievame k rozvoju lokálnej ekonomiky na Slovensku,“ hovorí Juliš. Celkovo Action zamestnáva 68-tisíc ľudí v 2 200 predajniach naprieč Európou. Len v rokoch 2021 a 2022 sa k tímu Action pridalo 5 750 nových zamestnancov. Reťazec sa tiež chváli, že v roku 2021 pochádzalo 70 percent drevených a 86 percent bavlnených produktov Action z udržateľných zdrojov. Do roku 2024 reťazec chce, aby bolo sto percent týchto produktov vyrobených udržateľne.