Pokračovanie článku: Nový vlakový grafikon: Stovky zmien v spojoch nastanú už v nedeľu (prehľad podľa krajov)

Banskobystrický kraj

Dôležité zmeny:

  • Rozšírenie ponuky spojení z Banskej Bystrice do oblasti Slovenského raja.
  • Zásadné posuny časových polôh vlakov takmer na všetkých traťových úsekoch.
  • Optimalizácia dopravnej ponuky na menej vyťažených tratiach.

Linka Zvolen – Banská Bystrica – (Vrútky) (trať 170)

  • Vlaky Os budú v čase dopravných špičiek počas pracovných dní vedené prevažne v 60-minútovom intervale, inak v 120-minútovom intervale.
  • Ponuku spojení dopĺňajú vlaky diaľkovej dopravy, ktoré sú na úseku vedené v hodinovom takte (medzi Zvolenom a Banskou Bystricou zastavujú na staniciach Banská Bystrica mesto, Sliač kúpele a Zvolen mesto). Vlaky REX nebudú vedené.
  • V stanici Banská Bystrica budú zabezpečené prípoje smerom na Brezno, v stanici Zvolen smerom na Lučenec a Košice, Levice a Banskú Štiavnicu (víkend).

Linka Banská Bystrica – Červená Skala – (Margecany) (trať 172)

  • Vlaky Os budú vedené v čase dopravných špičiek v 60-minútovom intervale, inak v 120-minútovom intervale.
  • Os vlaky budú vedené prevažne na relácii Banská Bystrica – Brezno mesto.
  • Budú vedené nové spojenia pre lepšie prepojenie regiónov a oblasti Slovenského raja (1 pár Zr (zrýchlených) vlakov v úseku Banská Bystrica – Mlynky počas víkendov, 2 páry Zr vlakov v úseku Banská Bystrica – Margecany počas víkendov a cez letnú sezónu denne). Počas víkendov bude teda bez 2 párov vlakov zabezpečený rovnomerný 2-hodinový takt vlakov Zr na úseku Banská Bystrica – Mlynky, pričom väčšina z nich bude pokračovať až po Margecany.

Linka Zvolen – Levice (trať 150)

  • V pracovných dňoch budú vlaky vedené v 120-minútovom intervale, počas víkendov budú jazdiť 4 páry vlakov.
  • Rovnomerné rozloženie vlakov na traťovom úseku (presun spojení z dopravnej špičky, čo výrazným spôsobom prispieva k efektivite využitia vozidlového parku).
  • Posuny trás vlakov sú vyvolané zmenami vo vedení vlakov diaľkovej dopravy a predĺžením doby jazdy v úseku Hr. Beňadik – Nová Baňa o 6 minút na základe rozhodnutia správcu infraštruktúry Železníc Slovenskej republiky (ŽSR).

Linka Zvolen – Krupina – Šahy – Čata (trať 153)

  • Vedenie vlakov bude zabezpečené len v pracovných dňoch, a to na základe rozhodnutia objednávateľa dopravných výkonov Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky (MDV SR) a s prihliadnutím na efektívnosť.
  • V úseku Zvolen – Krupina pôjde o 120-minútový dopravný interval, v úseku Krupina – Šahy a Šahy – Čata pôjdu denne 4 páry vlakových spojení.
  • Dôjde k vedeniu priamych vlakov Zvolen – Šahy – Čata (7 vlakov).
  • Počas nedieľ v letnej sezóne bude zavedený „turistický vlak“ Zvolen – Štúrovo.
  • Na traťovom úseku je zavedený samoobslužný výpravný systém (SVS), čo znamená, že cestujúci nastupuje do vlaku s platným cestovným lístkom a v prípade papierového cestovného dokladu si ho označí v označovači. Lístky je možné zakúpiť si v ktorejkoľvek pokladnici ZSSK, prostredníctvom SMS, mobilnej aplikácie Ideme vlakom, e-shopu ZSSK na www.zssk.sk, prípadne u rušňovodiča. Viac informácií o SVS nájdete na à https://www.zssk.sk/…-system-svs/.

Linka Zvolen – Hronská Dúbrava – Banská Štiavnica (trať 154)

  • Vlaky budú vedené v 120-minútovom intervale prioritne len počas turistickej sezóny, v ostatných častiach roka pôjdu vlaky len počas víkendov. Dôvodom je rozhodnutie objednávateľa dopravných výkonov (MDV SR) a podpora turizmu v uvedenej lokalite.
  • Vo zverejnenom cestovnom poriadku sú navrhnuté aj spojenia so značkou „ide odo dňa vyhlásenia“. Ich zavedenie je závislé od alokácie finančných prostriedkov zo strany Ministerstva financií Slovenskej republiky (MF SR) a následne od objednávky MDV SR.

Linka Zvolen – Lučenec a linka Lučenec – Fiľakovo – Jesenské (trať 160)

  • Na linke Zvolen – Lučenec budú vlaky Os vedené v 60-minútovom intervale v čase dopravných špičiek, inak v 120-minútovom intervale. V stanici Lučenec sú v čase dopravnej špičky počas pracovných dní zabezpečené obojsmerne prestupné nadväznosti na vlaky smer Fiľakovo. (V čase sedla a počas nepracovných dní nadväznosti nie sú realizované vzhľadom na charakter a kapacitu infraštruktúry a nevyhnutné zabezpečenie ostatných nadväzností).
  • Na linke Lučenec – Jesenské budú vlaky denne premávať v 120-minútovom takte. Vlaky budú vzhľadom na konštrukčné možnosti správcu dopravnej cesty a potrebu dodržania nevyhnutných nadväzností vedené mimo stanice Fiľakovo a budú obsluhovať stanicu Fiľakovo zastávka.
  • Nad rámec vyššie uvedených spojení sú v čase dopravných špičiek počas pracovných dní na trase Lučenec – Fiľakovo (Fiľakovo ŽST) doplnené vlaky tak, že vytvárajú hodinový režim dopravnej obsluhy vlakmi Os medzi Lučencom a Fiľakovom.

Linka Lučenec – Utekáč (trať 162)

  • Vlaky budú denne premávať v 120-minútovom intervale. V čase dopravných špičiek počas pracovných dní budú zavedené vložené spojenia do hodinového taktu na úseku Lučenec – Poltár.
  • V ŽST Lučenec je zabezpečená prípojovosť na diaľkové spojenia smer Zvolen a Košice.

Linka Brezno – Tisovec (trať 174)

  • Dopravná obsluha v úseku Brezno – Tisovec bude zabezpečovaná štyrmi pármi spojení za deň, prioritne len počas turistickej sezóny. V ostatných častiach roka pôjdu vlaky len počas nepracovných dní. Dôvodom je požiadavka objednávateľa dopravných výkonov (MDV SR) s prihliadnutím na využitie vlakových spojení.
  • Prípoje a nadväznosti sú zabezpečené podľa potreby a vzhľadom na predpokladané využitie buď v ŽST Brezno, alebo Tisovec.
  • Vo zverejnenom cestovnom poriadku sú navrhnuté aj spojenia so značkou „ide odo dňa vyhlásenia“. Ich zavedenie je závislé od alokácie finančných prostriedkov zo strany MF SR a následne objednávky MDV SR.

Linka Jesenské – Tisovec (trať 174)

  • Vlaky Os na úseku Jesenské – Rimavská Sobota – Tisovec budú vedené v 120-minútovom intervale s vloženými vlakmi v čase dopravných špičiek počas pracovných dní.
  • V ŽST Jesenské sú zabezpečené prestupné väzby na Os a R smer Zvolen a Košice.

Linka Zvolen – Hronská Dúbrava – Horná Štubňa (trať 171)

  • Dopravná obsluha bude zabezpečovaná v rozsahu 4 párov spojení za deň.
  • Vlaky budú prevažne vedené na úseku Hronská Dúbrava – Horná Štubňa s prestupom na vlaky linky Levice – Zvolen (pracovné dni) a Banská Štiavnica – Zvolen (víkendy).
  • V ŽST Hronská Dúbrava bude zabezpečená prípojovosť na smer a zo smeru Zvolen, Levice, Banská Štiavnica. V ŽST Horná Štubňa prípoje na smer a zo smeru Vrútky a Prievidza.

ZSSK v Banskobystrickom samosprávnom kraji:

  • zastavuje v 144 stanici­ach/zastávkach,
  • prevádzkuje dopravu na viac ako 580 km železničných tratí.
3 debata chyba
Viac na túto tému: #vlak #grafikon #2023