O svojom rozhodnutí informoval Chrapko na Linkedine.
„Oznámil som dôležitú zmenu, ktorú som sa rozhodol pred časom spraviť. Tou zmenou je, že od 1.10. už nie som CEO Dedoles,“ napísal Chrapko v utorok. Vo firme zostáva však ako člen predstavenstva.
Čítajte viac Škrečkovské ponožky Dedoles hľadajú záchrancu. Našli ho v českej TrenýrkárniZároveň na firemnom blogu bližšie vysvetľoval, prečo sa tak rozhodol. „V jednom momente som sa však pustil do boja, na ktorý som nebol pripravený, a v ktorom funguje úplne iná dynamika ako v menšej spoločnosti,“ opisuje skúsenosť Chrapko.
Firma sa stala známou aj vďaka pomerne agresívnej televíznej kampani, kde promovala svoje produkty v podobe tancujúcich škrečkov.
„Tým „bojom“ bol ambiciózny plán roku 2021. Po sérii veľkých úspechov som myslel, že ako vždy v minulosti, aj výzvy v podobe zdvojnásobenia tržieb (z 50 miliónovej firmy na 100 miliónovú), sa budú dať jednoducho zvládnuť,“ tvrdí.
Potom prišli zlé rozhodnutia a finančná kríza. „Dedoles prestal fungovať efektívne. Táto všeobjímajúca kríza, ktorá v Dedoles tento rok prišla, a ktorú som už nevedel svojimi schopnosťami vyriešiť, mi pomohla uvedomiť si všetky slabé miesta môjho spôsobu riadenia. Pod tlakom som sa vo vedení firmy, ktorá medzitým dosiahla takmer veľkosť korporátu, stratil. Prestal som mať nadhľad a energiu na to, aby som Dedoles posunul na novú úroveň,“ otvorene hovorí o detailoch zakladateľ.
Preto postupne začal hľadať za seba náhradu. „Uvedomil som si, že Dedoles potrebuje nový vietor. Začal som hľadať najlepších ľudí na trhu,“ pokračuje Slovák.
„Firma potrebuje teraz trpezlivé a pevné vedenie. Potrebuje zmeny, ktoré som ja už nedokázal implementovať – v spôsobe fungovania či uvažovania o stratégii,“ zakončil svoj blog Chrapko.