K záveru, že šťastní zamestnanci pomáhajú celej firme, prišla aj najnovšia štúdia americkej spoločnosti The Hartford „Budúcnosť benefitov 2022” ktorá sa zaoberala fluktuáciou pracovníkov. Až 71 percent zamestnávateľov tam napríklad uviedlo, že považujú benefity, ktoré ponúkajú svojim zamestnancom, za kľúčový nástroj na udržanie kvalitných ľudí a konkurenčne lepšie podmienky na pracovisku.
Zuzana Palková svojou prácou, koučingom, pomáha firmám práve v tom, aby zamestnanci spoločností spoznávali a rozvíjali svoj potenciál a zlepšovali si kvalitu pracovného života, ktorá následne pozitívne pôsobí aj na ich osobnú sféru.
„V pracovnej oblasti dokáže koučing ľuďom ujasniť si, čo chcú robiť a ako k práci pristupovať, aby v nej boli dobrí. Pomáham im od prípravy na pracovný pohovor až po osvojovanie schopností a zručností, ktoré zamestnanci potrebujú na výkon svojej pozície pri povýšení. Rovnako sa venujeme vedeniu tímov, či zlepšovaniu vzťahov na pracovisku,” opisuje v rozhovore.
Starostlivosť o ľudí sa podľa odborníčky dostáva do popredia ešte viac v aktuálnej vysoko neistej dobe, ktorú ovplyvňuje pandémia, vojna a súvisiace globálne ekonomické problémy. Firma aj samotné pracovné prostredie totiž podstupuje časté zmeny a neistota sa tak prenáša aj na zamestnancov.
Čítajte aj Expertka na školstvo: Tri percentá platu navyše? Učitelia si zaslúžia aspoň 2-tisíc eur v hrubom„Či je to bežný zamestnanec, alebo manažér vo vedení, na tom nezáleží. Koučovaním pomáhame spraviť zmenu každému tak, ako potrebuje, ako je to preňho dôležité. Musí však byť ochotný niečo pre to spraviť,” vysvetľuje koučka. Nájsť správny kľúč na dosiahnutie spokojnosti jednotlivých zamestnancov nie je jednoduché. Koučka zdôrazňuje, že kľúčový je individuálny prístup.