Pred hlavnou dovolenkovou sezónou si navyše musia motoristi uvedomiť, že toto slovenské špecifikum im v zahraničí policajti akceptovať nebudú. „Pri prevádzke vozidla v iných štátoch musíte mať platnú technickú a emisnú kontrolu. To, že u nás stále platí možnosť si túto lehotu o tri mesiace predĺžiť v cudzine nič neznamená,“ upozornil Michal Hudák s tým, že takéto vozidlo bude uznané za nespôsobilé na prevádzku v cestnej premávke.

Novinkou, ktorá sa týka tzv. „STK“ je aj možnosť vykonávať na Slovensku technické a emisné kontroly na Ukrajine evidovaných vozidiel. V staniciach TÜV SÜD sú na prípadný záujem ukrajinských motoristov pripravení. „Nepredpokladáme, že by to akýmkoľvek spôsobom mohlo ovplyvniť naše fungovanie či predĺžiť čakacie lehoty pre slovenských motoristov. Navyše ide len o dočasné opatrenie počas mimoriadnej situácie v súvislosti s vojnou,“ vysvetľuje Michal Hudák.
Podľa platných pravidiel musia emisnú a technickú kontrolu absolvovať motorové vozidlá štyri roky od prvej evidencie. V prípade najrozšírenejších osobných automobilov spadajúcich do kategórie M1 či tzv. veľkých motocyklov potom periodicky každé dva roky od poslednej kontroly. O niečo jednoduchšie to majú prevádzkovatelia malých motocyklov, pri ktorých platí 4-ročný cyklus povinných návštev STK.