Pokračovanie článku: Rezeň iba v nedeľu, krídelko vo všedný deň. Úsporný režim prichádza, ľudia hľadajú lacnejšie potraviny

Nižšia cena má navrch

"Celkom jednoznačne sa prehlbuje orientácia spotrebiteľov na nižšiu cenu, teda na potraviny predávané v akciách alebo pod privátnou značkou, ktoré idú za nižšie ako štandardné ceny,“ povedal Daniel Molnár riaditeľ Únie hydinárov Slovenska.

Molnár konštatoval, že "dnes sa predáva 47 percent potravín v rámci akcií a 27 percent pod privátnou značkou. Dovedna sa teda takmer celé tri štvrtiny ponúkajú za ceny nižšie ako štandardné. Pri výbere tovarov rovnakého druhu rozhoduje nižšia cena. Slovenský lokálpatriotizmus nie je taký silný ako deklarujú prieskumy.“

Pivo - ilustračné foto. Čítajte viac Pivo bude výrazne drahšie. Ceny sladu a energií robia šarapatu, o koľko si priplatíme?

Napríklad v Rakúsku kupujúci uprednostňujú regionálne potraviny. Môžu si ich dovoliť aj preto, že tamojšia vláda poskytla od začiatku roka domácnostiam viacero cielených podpôr idúcich v prepočte na rodinu do stoviek eur.

Ako asi premýšľa väčšinový slovenský spotrebiteľ, keď pred pultom s maslom vidí tri druhy balené po 250 gramov, ale každé s inou cenou? Liptov predávaný po 3,69 eura nemá pre väčšinu kupujúcich s priemernými príjmami šancu oproti Billa maslu za 2,89 eura. Obchod pri tomto masle spolu s nižšou cenou brnkol spotrebiteľovi na jeho patriotickú strunu, keď nechal na obal vytlačiť, že ide o Slovenskú potravinu. Napokon od tej istej mliekarne reťazec ponúkal maslo pod svojou ďalšou privátnou značkou Clever za 2,59 eura.

© Autorské práva vyhradené

39 debata chyba
Viac na túto tému: #Potraviny #inflácia #zľavy