Pokračovanie článku: Mzdy ako na seniornej úrovni a vyššie pozície. Situácia na trhu práce praje mladým ľuďom

Marketing a predaj

Oblasťou ideálnou pre mladých ľudí je však jednoznačne marketing. Digitálna komunikácia, online predaj a sociálne siete sú pre nich totiž to pravé. Najväčšiu sociálnu sieť Facebook v súčasnosti celosvetovo využíva 3,6 miliardy ľudí, Instagram 1,4 miliardy a WhatsApp má 2 miliardy užívateľov, najnovšia alternatíva – TikTok má už jednu miliardu. Rastie aj sledovanie Youtube videí. Slováci podľa najnovších prieskumov trávia denne okolo 3 hodiny na sociálnych sieťach a nevedia si bez nich predstaviť svoj každodenný život.

Digitálny marketing je neodmysliteľnou súčasťou dnešnej modernej doby a je spojený s používaním informačných technológii, akými sú internet, smartfón, tablet a ďalšie mobilné zariadenia. Je samozrejmé, že nielen nadnárodné firmy, ale aj lokálne slovenské, sa snažia práve na nich osloviť svojich potenciálnych zákazníkov a predať im svoje produkty a služby. Preto hľadajú pracovníkov, ktorí im s tým pomôžu,“ vysvetľuje riaditeľ Graftonu.

Podľa štatistiky Eurostat (2020) používalo v Európskej únii v roku 2019 vo svojej marketingovej komunikácii sociálne siete až 48% z celkového počtu spoločností. Digitálny marketing má teda veľký potenciál rozvoja a svoje uplatnenie v ňom nájdu práve mladí ľudia. Ako dodáva špecialista personálnej agentúry: „Mladí ľudia majú vyššiu digitálnu gramotnosť aj technologické zručnosti, aby zastali pozície týkajúce sa digitálneho marketingu, ktorý nielen na Slovensku neuveriteľne rastie. Vedia sa rýchlo zorientovať v nových funcionalitách aplikácií, navyše im je bližšia aj komunikácia s cieľovou skupinou.“

Pre tých, ktorí sa chcú venovať tejto oblasti, má Grafton aj ďalšiu pozitívnu správu – z ich mzdového prieskumu vyplynulo, že social media marketing manažér mesačne zarobí 1500 až 2400 eur a digital marketingový manažér od 1700 až do 3200 eur mesačne.

1 debata chyba
Viac na túto tému: #mladí ľudia #mzdy #trh práce