Pokračovanie článku: Chýba AdBlue. Čo bude s kamiónmi, autobusmi a autami na naftu?

Dá sa softvér vypnúť?

Dopravný analytik Jozef Drahovský sa domnieva, že sa robí zbytočne panika. Výpadky jedného dodávatelia budú podľa neho nahradené inými spoločnosťami. „Firmy veľmi rady tieto výpadky nahradia,“ nazdáva sa a dodáva, že trh sa s tým vyrovná. Zároveň však nevylučuje, že to môže ovplyvniť cenu výrobku. Na druhej strany dopravný analytik Ján Bazovský upozorňuje, že skôr ako pre osobnú dopravu budú následky horšie pre nákladnú prepravu. „Týka sa to prevozu tovarov či výstavby, ktorá je postavená na nákladných vozidlách a pracovných strojoch,“ tvrdí.

Je teda možné softvér, ktorý vstrekuje prísadu do áut jednoducho vypnúť? Podľa oslovených servisov a dopravcov to teoreticky možné je. Sám vodič a ani množstvo bežných autoservisov to však urobiť nedokáže. Musel by sa preprogramovať celý softvér vo vozidle. Varovanie pre vodičov, či už bežných alebo nákladných vozidiel v tomto prípade je, že aj keby sa im podarilo elektroniku vypnúť, tak vozidlo síce pôjde, ale nebude spĺňať emisné normy. To znamená, že ak by takéto auto na ceste zastavili policajti, riskuje vodič pokutu.

© Autorské práva vyhradené

169 debata chyba
Viac na túto tému: #doprava #diesel #naftové autá #AdBlue
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy