„Rôzne konfigurácie batérií alebo možné použitie vodíka ako zdroja energie nateraz neznížia tlak na používanie týchto kovov,“ konštatuje generálny riaditeľ Coface pre Slovenskú republiku a Česko Ján Čarný. Vysoké náklady však zároveň podľa neho prispievajú k podpore výskumu a vývoja alternatívnych technológií. „Toto úsilie by mohlo z dlhodobého hľadiska zmeniť situáciu, a to aj vzhľadom na silnú konkurenciu krajín, ktoré chcú získať výhodu v rámci budúcej generácie vozidiel,“ dodal.
Čítajte viac Test: Citroën ë-Jumpy Kombi - rozumný pohľad na elektromobilKým v roku 2019 predstavoval trhový podiel elektromobilov 8 %, v roku 2020 to už bolo 13 %. „Podľa dostupných údajov vzrástol predaj elektrických vozidiel v prvom štvrťroku 2021 medziročne o 41 %. Tento rok sa predpokladá rast až o 70 %,“ uviedol Čarný. Kľúčovou otázkou v nasledujúcich rokoch pritom podľa neho môže byť recyklácia batérií. Mnoho firiem sa už v tomto smere usiluje rozvinúť vlastné prevádzky. Recyklácia kobaltu a niklu je pomerne vyspelá, lítium sa ale recykluje s celkovou mierou len 1 %.
Coface pôsobí v oblasti úverového poistenia, riadenia rizík a globálnej ekonomiky.