Firmu nevieme dlhšie udržať, píše cestovka a vyhlásila úpadok. Klientov odškodní poisťovňa

Koronakríza tvrdo zasiahla cestovný ruch. Zatvorené hranice, lockdowny a šírenie vírusu naprieč krajinami spôsobili vrásky na čele nejedenej cestovnej spoločnosti.

22.07.2021 10:44 , aktualizované: 16:12
dovolenka, kufor, balenie, oblečenie, pas,... Foto:
debata (5)

Cestovná kancelária YS Group informovala Európsku cestovnú poisťovňu o vyhlásení úpadku. Poisťovňa však ešte čaká na oficiálne potvrdenie o zaevidovaní konkurzného konania k úpadku cestovnej kancelárie na miestnom príslušnom súde. Podľa informácií poisťovne sa aktuálne v zahraničí nenachádza žiaden klient cestovnej kancelárie.

Pre cestovnú kanceláriu to bolo podľa jej vyjadrení jedno z najťažších rozhodnutí. „Po rokoch úspešného podnikania v cestovnom ruchu musíme vyhlásiť v týchto dňoch úpadok,“ uviedla spoločnosť na svojom webe. Dôvodom je podľa nich koronakríza, ktorá negatívne zasiahla cestovný ruch. „Po nástupe prvej vlny nám hneď v začiatkoch poisťovňa vypovedala povinné poistenie a od toho času nám znemožnili podnikať ako cestovnej kancelárii. Napriek tomu, že sme vynaložili úsilie na obnovenie tohto poistenia, do dnešného dňa nám ho žiadna z oslovených poisťovní neuzatvorila. Čiže nemôžeme uzatvárať nové objednávky na zájazdy a tým pádom fungovať ako cestovná kancelária,“ informovala spoločnosť.

Burgenland, Rakúsko, drezína Čítajte viac Nová letná turistická atrakcia. Poznáte cyklodreziny?

Európska cestovná poisťovňa poisťovala firmu YS Group proti insolventnosti v rokoch 2019 a 2020. Klienti, ktorí si v tomto období zakúpili v cestovnej kancelárii zájazd, si nárok na náhradu škody môžu uplatniť v Európskej cestovnej poisťovni. Poistnú udalosť je možné nahlásiť prostredníctvom online formulára na webstránke poisťovne, mailom alebo poštou. Poisťovňa bude od klientov potrebovať vyplnený škodový protokol k poistnej zmluve, zmluvu o obstaraní zájazdu, prípadne nevyužité letenky, náhradné vouchery, refundované vouchery od leteckých spoločností, či účtovné doklady o všetkých platbách.

„Klientom odporúčame nahlásiť poistnú udalosť čo najskôr, resp. do šiestich mesiacov od vyhlásenia úpadku cestovnou kanceláriou. Následne bude môcť Európska cestovná poisťovňa pristúpiť k prešetreniu a vyplateniu poistného plnenia klientom cestovnej kancelárie,“ uviedla hovorkyňa poisťovne Generali, pod ktorú spadá Európska cestovná poisťovňa, Katarína Kukurová.

Spoločnosť YS Group v minulom roku prehĺbila stratu o 188 % na 240 842 eur a tržby jej klesli o 59 % na 50 303 eur. Ziskové hospodárenie evidovala naposledy v roku 2018. Spoločnosť vznikla v roku 2011 a za svoje doterajšie pôsobenie si prešla viacerými zmenami názvu.

5 debata chyba
Viac na túto tému: #dovolenka #cestovná kancelária