„Napriek neistej situácii mnohé z nich na sebe tvrdo pracovali a Hviezdu sládkov na rok 2021 získalo o 24 podnikov viac ako na rok predtým,“ hovorí Branislav Kubiš, obchodný riaditeľ pre predajný kanál reštaurácií a pohostinstiev. Certifikát Hviezda sládkov môžu prevádzky získať vždy len na jeden rok. Ide o komplexné ohodnotenie podniku, kde je kontrolovaný každý detail.
„Aj vzhľadom na externé okolnosti sa s prísnymi štandardmi certifikácie úspešne popasovalo len 69 z vyše 130 prihlásených podnikov,“ hovorí Píry. Kontroly prebiehali v dvoch kolách a preverovalo sa až 30 parametrov. V provom kole Prazdroj sledoval technické parametre, ako prísne hygienické štandardy, správna frekvencia sanitácie pivných ciest autorizovaným sanitérom či čistotu. Pre niektoré prevádzky bolo zložité hlavne druhé kolo, zamerané na kvalitu čapovania, výslednú chuť a vzhľad piva, keďže kvôli kríze sa personál počas roka obmenil, informuje Píry.
Rok 2020 bol však kritický aj čo sa týka predajnosti. Prazdroj eviduje viac ako ako 30 miliónov nepredaných čapovaných pív. Tie do krčiem a reštaurácií nikdy nedorazili. „Napriek neistej situácii mnohé z nich na sebe tvrdo pracovali,“ hodnotí Branislav Kubiš, obchodný riaditeľ pre predajný kanál reštaurácií a pohostinstiev.