„Náš nedávny výskum tiež ukázal, že menšia časť opýtaných má obavy o svoje súkromné dáta, ktoré sú súčasťou covid pasov,“ hovorí Eliška Řezníček Dočkalová, riaditeľka Customer Experience v Kiwi.com. Zároveň dodáva, že tieto osobné údaje nie sú v rámci kontrol uchovávané ani odovzdávané medzi členskými štátmi.
Prieskum taktiež ukázal, že Slováci rešpektujú aj ďalšie cestovné opatrenia. Okrem covid pasu a očkovania väčšina ľudí rešpektovala tiež cestovný semafor a s ním súvisiace obmedzenia. Viac než tretina Slovákov považuje cestovateľsky semafor ako kľúčový pri plánovaní cestovania. Skoro tretina cestujúcich cestovný semafor nezohľadňovalo a boli ochotní podstúpiť prísnejšie požiadavky, aby sa dostali do svojej cieľovej destinácie.
V spoločnosti Kiwi však pozitívne vnímajú všetky kroky, ktoré pôsobia na slobodnejšie a bezpečnejšie cestovanie. Rastúci záujem o rezervácie ciest na obdobie letných mesiacov sme však zaznamenali ešte pred zavedením oficiálnych certifikátov, hovorí Řezníček Dočkalová.
Čítajte viac Majiteľka cestovnej kancelárie: Spadlo nám 99 percent zájazdov a tržieb. Ľudia majú záujem o dovolenku pri moriPočas letných mesiacov očakáva spoločnosť Kiwi.com zvýšený záujem o cestovanie medzi európskymi štátnymi. A teda nárast má byť až 100 percentný v porovnaní s rokom 2020. V rámci Európy sme v júni zaznamenali takmer pol miliardy vyhľadávaní rezervácií na obdobie medzi júnom a septembrom, informuje Kiwi.com.
Nie len rešpektovanie opatrení, ale Slováci taktiež uvažujú pri výbere svojej dovolenky i kúpu dodatočných služieb. „62 percent ľudí plánuje dodatočné poistenie, z nich 15 % má záujem o poistenie v dôsledku aktuálnej situácie,“ povedala Řezníček Dočkalová.
Covid certifikát je v digitálnej podobe i v papierovej. Obsahuje teda informácie o človeku či je zaočkovaný, prekonal ochorenie či bol negatívne testovaný na Covid-19.