Vysvetlil, že základnou legislatívnou úpravou návrhu zákona o územnom plánovaní je zmena vzťahu medzi úrovňami samosprávy tak, aby zostala zachovaná originálna kompetencia obcí a miest. Upravil sa taktiež inštitút územného plánu mikroregiónu a vypustil sa navrhovaný inštitút územného plánu významnej investície.
„Oba návrhy zákonov sa precizovali z hľadiska procesov a postupov tak, aby boli jasnejšie formulované povinnosti orgánov verejnej moci a práva účastníkov, vrátane účasti verejnosti,“ uviedol Holý. Spresnili sa aj ustanovenia, ktoré prepájajú zákon o územnom plánovaní na zákon o posudzovaní vplyvov na životné prostredie (EIA) v oblasti posudzovania strategického dokumentu tak, aby bolo zrejmé, že ostávajú zachované práva verejnosti, ktoré sú upravené v zákone o posudzovaní vplyvov na životné prostredie.
V oblasti výstavby postavenie verejnosti v procese EIA ostáva tiež zachované, keďže zákon o posudzovaní vplyvov na životné prostredie bude upravovať vo svojom konaní aj celkové posúdenie stavebného zámeru, podotkol Holý. V návrhoch zákonov sa upravuje aj vzťah k správnemu poriadku, ktorý bude základným procesným postupom najmä pre zákon o výstavbe.
„Nové predpisy, ktoré sa aktuálne schvaľujú, majú ambíciu byť výrazne lepšie ako stav, ktorý máme dnes. Nový zákon o územnom plánovaní a zákon o výstavbe musia byť jednoducho nadčasové,“ pripomenul Holý.