Denník Pravda sa pýtal slovenských firiem, ako motivujú svojich zamestnancov v očkovaní.
Michal Svienty, People and Culture manager, IKEA Bratislava:
Aj keď sme presvedčení, že vakcína je dôležitým krokom v celosvetovom úsilí v riešení pandémie COVID-19, plne rešpektujeme osobnú voľbu našich zamestnancov. V prípade, že sa naši zamestnanci rozhodnú zaočkovať sa a chrániť seba i svoje okolie, poskytujeme im platené voľno, v prípade, že termín zaočkovania koliduje s pracovnou smenou.
Ján Bača, U. S. Steel Košice:
V rámci podniku budeme motivovať vyžrebovaním jednotlivcov spomedzi zaočkovaných, ktorí sa zapoja do súťaže cez podnikové noviny a dostanú príspevok na dovolenku.
Lucia Kovarovič Makayová, hovorkyňa Volkswagen Slovakia:
Aktuálne sme pre zamestnancov pripravili internú informačnú kampaň k očkovaniu. Privítame, keď sa v rámci prevencie nechajú zaočkovať a budú sa tak podieľať na zvyšovaní kolektívnej imunity. Avšak plne rešpektujeme a budeme rešpektovať, že ide o každého dobrovoľnú osobnú záležitosť.
Ľubica Lovásová, Leoni Slovakia:
Motivujeme zamestnancom špeciálnym bonusom cez cafeteriu benefitov.
Silvia Tajbliková, PR manažérka chemickej firmy BASF pre Slovensko a Českú republiku:
Manažment spoločnosti sa rozhodol poskytnúť zamestnancom deň mimoriadneho pracovného voľna na regeneráciu po očkovaní na COVID-19. Samozrejme, každého zdravotný stav je individuálny, preto odporúčame konzultovať vhodnosť očkovania so svojím lekárom. Naším cieľom nie je nikoho do očkovania nútiť. Očkovanie je každého súkromná vec, nie je povinné a my rešpektujeme rozhodnutie našich zamestnancov.
Čítajte viac Ako chránia používané vakcíny pred delta mutáciou?Peter Podstupka, Bratislavská vodárenská spoločnosť:
Bratislavská vodárenská spoločnosť aktuálne skúma, či má právo zhromažďovať o svojich zamestnancoch informácie o tom, či sa dali alebo nedali zaočkovať. V prípade, ak bude možné získať tieto informácie, BVS hľadá možnosti ako odmeniť zodpovedných zamestnancov, ktorí svojim rozhodnutím nechať sa zaočkovať chránia seba aj svojich kolegov v práci, ktorá je pre fungovanie ľudí aj inštitúcií v regióne kde BVS pôsobí nenahraditeľná.
Lenka Vargová, hovorkyňa obchodného reťazca Kaufland:
Očkovanie je v plnej miere dobrovoľné a v čase, kedy zamestnanci maloobchodu prichádzajúci do styku so zákazníkmi sa mohli dať prednostne zaočkovať, sme danú možnosť komunikovali našim zamestnancom prostredníctvom dostupných interných komunikačných kanálov.
Tomáš Bezák, hovorca obchodného reťazca Lidl:
Zastávame názor, že očkovanie a zodpovedný prístup je jedinou udržateľnou cestou von z pandémie. Ako zodpovedná firma, ktorej zamestnanci sa nachádzajú v prvej línii kontaktu, sme sa dlhodobo snažili, aby sme boli vnímaní ako kritická infraštruktúra a mali tak prednostný prístup k očkovaniu, čo sa nám napokon aj podarilo dosiahnuť. S našimi zamestnancami intenzívne komunikujeme a pravidelne im poskytujeme aktuálne informácie ohľadom pandemickej situácie a tiež očkovania. Ako zamestnávateľ nemáme prístup k informácii o zaočkovanosti našich zamestnancov. Sme však presvedčení, že s dostatkom informácii sa každý dokáže zodpovedne rozhodnúť.
Katarína Šulíková, Východoslovenská energetika Holding:
Očkovanie je v štáte aj v našej Skupine VSE Holding a.s. možné absolvovať na dobrovoľnej báze. V súčasnosti zamestnancom neposkytujeme benefity za očkovanie.