„Vlani sme predali najmenej piva určeného pre gastro sektor za posledných 10 rokov,“ hovorí Martin Grygařík, obchodný riaditeľ spoločnosti Plzeňský Prazdroj Slovensko. Plzeňskému prazdroju Slovensko klesli tržby v roku 2020 o štvrtinu. Celkový obrat spoločnosti klesol na 124 miliónov eur.
Minulý rok bol náročný pre pivovarníkov. Najviac klesol predaj čapovaného piva v sektore HoReCa. Reštaurácie a gastro podniky museli prijať opatrenia vlády v snahe zabrániť šíreniu koronavírusu. „Do boja s pandémiou sme investovali kroky v hodnote niekoľkých miliónov eur, aby sme aspoň čiastočne zmiernili jej dopady,“ hovorí Dragoș Constantinescu, generálny riaditeľ Plzeňského Prazdroja Slovensko.
Čítajte viac Pivná sezóna je tu. Reštaurácie však zachrániť nemusí, tvrdí PrazdrojĽudia vlani nakupovali pivo v obchodoch. Avšak to pivovarníkov nespasilo. „Naše predaje v reťazcoch podrástli, neboli sme však ani zďaleka schopní vykompenzovať straty zo zatvorených reštaurácií a krčiem,“ hovorí Grygařík. Pivo v skle, taký bol trend roku 2020. Záujem o pivo v sklenených flašiach vzrástol o 17 percent. Najviac sa predávalo vlani pivo v plechovkách, kde Prazdroj eviduje nárast o 13 percent. Klesol predaj piva v plastových fľašiach a to o 29 percent.
Plzeňský Prazdroj Slovensko v roku 2020 poskytol pomoc vo výške jeden milión eur na odloženie splatnosti faktúr kreditným zákazníkom o 30 dní od oficiálneho uvoľnenia opatrení, okamžité preplácanie dlhopisov či zastavenie vymáhania pohľadávok od zákazníkov. Spoločnosť investovala taktiež aj do kompenzácií sudov a tankov po záruke. Nie len financie poskytol Prazdroj ale i poradenstvo prevádzkam či ochranné pomôcky.