„Vlani sme predali najmenej piva určeného pre gastro sektor za posledných 10 rokov,“ hovorí Martin Grygařík, obchodný riaditeľ spoločnosti Plzeňský Prazdroj Slovensko. Plzeňskému prazdroju Slovensko klesli tržby v roku 2020 o štvrtinu. Celkový obrat spoločnosti klesol na 124 miliónov eur.
Minulý rok bol náročný pre pivovarníkov. Najviac klesol predaj čapovaného piva v sektore HoReCa. Reštaurácie a gastro podniky museli prijať opatrenia vlády v snahe zabrániť šíreniu koronavírusu. „Do boja s pandémiou sme investovali kroky v hodnote niekoľkých miliónov eur, aby sme aspoň čiastočne zmiernili jej dopady,“ hovorí Dragoș Constantinescu, generálny riaditeľ Plzeňského Prazdroja Slovensko.

Ľudia vlani nakupovali pivo v obchodoch. Avšak to pivovarníkov nespasilo. „Naše predaje v reťazcoch podrástli, neboli sme však ani zďaleka schopní vykompenzovať straty zo zatvorených reštaurácií a krčiem,“ hovorí Grygařík. Pivo v skle, taký bol trend roku 2020. Záujem o pivo v sklenených flašiach vzrástol o 17 percent. Najviac sa predávalo vlani pivo v plechovkách, kde Prazdroj eviduje nárast o 13 percent. Klesol predaj piva v plastových fľašiach a to o 29 percent.
Plzeňský Prazdroj Slovensko v roku 2020 poskytol pomoc vo výške jeden milión eur na odloženie splatnosti faktúr kreditným zákazníkom o 30 dní od oficiálneho uvoľnenia opatrení, okamžité preplácanie dlhopisov či zastavenie vymáhania pohľadávok od zákazníkov. Spoločnosť investovala taktiež aj do kompenzácií sudov a tankov po záruke. Nie len financie poskytol Prazdroj ale i poradenstvo prevádzkam či ochranné pomôcky.