Čakáte na peniaze z poistky? Po novom to môže fungovať ako s doručením balíka

Klienti Allianz – Slovenskej poisťovne nahlásia v priemere 106 poistných udalostí na privátnom majetku. Ich riešenie môžu po novom sledovať jednoduchšie, tvrdí spoločnosť a to krok za krokom, ako keď napríklad sledujú doručenie balíka, a to vďaka novému online sprievodcovi škodou.

17.06.2021 12:07
Allianz-SP Foto:
Centrálna budova poisťovne Allianz v Bratislave.
debata

„Som veľmi rada, že po spustení online sprievodcu škodou v havarijnom a povinnom zmluvnom poistení, sme tento unikátny nástroj na sledovanie riešenia škody rozšírili aj na privátny majetok. Pre klientov, ktorí majú u nás poistený dom, byt či inú stavbu je to ďalší krok na uľahčenie a zrýchlenie komunikácie s poisťovňou v prípade akejkoľvek poistnej udalosti na ich majetku,“ vysvetľuje viceprezidentka rezortu prevádzky Allianz Agata Przygoda.

zelená karta, PZP, Čítajte viac Za ľudí bez PZP platia škody ostatní vodiči. NBS chce presadiť efektívnejšie pokuty

Online riešenie

Sprievodca škodou podľa spoločnosti prevedie klienta jednotlivými krokmi, od zdokumentovania škody, vďaka čomu mu poisťovňa môže odporučiť optimálny spôsob jej riešenia. Pri menších škodách vyčísli ponuku poistného plnenia, ktorá by mala pokryť náklady na svojpomocnú opravu. Ak klient ponuku potvrdí, poisťovňa mu pošle platbu poistného plnenia. Jeho poistná udalosť je tak kompletne vyriešená online.

„Ak sa naopak rozhodne ponuku neprijať a opravu škody riešiť dodávateľsky, poisťovni prostredníctvom sprievodcu predloží faktúru za opravu. Pre škody stredného a väčšieho rozsahu poisťovňa priamo klientovi odporučí riešenie škody podľa cenovej ponuky od zvoleného dodávateľa,“ píše v správe Allianz.

Ak poisťovňa potrebuje od klienta akékoľvek podklady pre riešenie jeho poistnej udalosti, vyžiada si ich prostredníctvom sprievodcu a klient ich elektronicky aj doloží. Nástroj ho ďalej aktívne informuje o stave riešenia jeho škody, potrebných krokoch aj návrhu poistného plnenia. Priamo v sprievodcovi nájde detailné rozpisy vyčísleného poistného plnenia aj všetky informácie, ktoré mu doteraz poisťovňa oznamovala v listoch. Vďaka online sprievodcovi tak bude poisťovňa s klientom komunikovať výlučne digitálne.

Online sprievodca škodou nie je aplikácia, ale personalizovaná webstránka, do ktorej klient vstupuje cez odkaz. Ten obdrží emailom alebo SMS správou, podľa toho, čo si zvolil pri hlásení svojej škody.

Webcentrum

Ďalšou novinkou je zjednodušené hlásenie škody na majetku prostredníctvom vynoveného webcentra. „Nové webové hlásenie je jednoduchšie, prehľadnejšie, vizuálne krajšie, a čo je podstatné, od klienta vyžaduje menej informácií a vypĺňania. Klient tak svoju škodu nahlási doslova na pár klikov, čím šetrí čas,“ dopĺňa Przygoda.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Poisťovne #Allianz #poistka #havarijné poistenie