V druhej polovici apríla sa opäť na Slovensku otvorili prevádzky obchodov a služieb. „Zatvorené prevádzky prekážali až 70 percent Bratislavčanov, pričom 17 percentám opýtaných chýbali obchody s oblečením, 11 percentám obchody s obuvou,“ hovorí Sadovská. Ľudia ako dôvod návštevy obchodov uvádzali absenciu počas lockdownu i možnosť si oblečenie či produkty vyskúšať.
Čítajte viac Ľudia cez pandémiu našetrili miliardy eur. Začnú ich hromadne míňať?Viac ako 70 percent bratislavských domácnosti plánovali v máji zvýšiť svoje výdavky. „Naopak, minúť menej ako pred rokom plánovalo iba 27 percent opýtaných,“ hovorí analytička. Väčšia časť domácnosti tak mína rovnako peňazí či dokonca viac ako vlani – pri nákupoch potravín či tovaru dlhodobej spotreby. ide o najlepšie výsledky od vypuknutia pandémie, nakoľko apetít Bratislavčanov po nákupoch nebol od marca 2020 ešte nikdy takýto vysoký, informuje Sadovská.
Plné obchodné centrá
Obchodné centrá sa za posledné roky stali miestom zábavy, ale i miestom na nákupy či kultúrnym vyžitím. Hlavné mesto má najviac nákupných centier v porovnaní s inými krajskými mestami. I nákupná sila je vyššia v Bratislave.
„Obyvatelia bratislavského regiónu sa tak do nákupných centier začali vracať hneď po tom, ako prišlo k ich znovuotvoreniu,“ hovorí Sadovská. Z analýzy vyplýva, že viac ako polovica opýtaných preferuje nakupovanie v obchodných centrách namiesto nakupovania online.
Lokalita je zásadná
Ak do obchodu – tak čo najbližšie. Prieskum spoločností DATAMAR a MNFORCE sa zároveň pýtal respondentov, ktoré nákupné centrum v Bratislave je pre nich voľbou číslo jeden. „Lokalita je pri voľbe nákupného centra zásadná až pre 79 % zákazníkov,“ hovorí Sadovská. Prostredie je taktiež kľúčové pri výbere nákupného centra. Necelá štvrtina ľudí uviedla, že dôležitým kritériom pre nich je výber značiek v nákupných centrách.
Podľa prieskumu je najpopulárnejším obchodným centrom v hlavom meste Aupark, Avion a Eurovea.